28.01.2020 |
Territoris.cat

Mollerussa rep en un any i a través de l'app, 318 incidències detectades pels ciutadans a la via pública

Automòbils mal estacionats, brossa en solars, defecacions d’animals, senyalització, neteja i desperfectes en el paviment o en la il·luminació, els temes més referits

L'alcalde Marc Solsona mostra l'app 'Mollerussa Viappublica'
L'alcalde Marc Solsona mostra l'app 'Mollerussa Viappublica'
Mollerussa rep en un any i a través de l'app, 318 incidències detectades pels ciutadans a la via pública

L’Ajuntament de Mollerussa ha rebut un total de 318 comunicacions d’incidències a la via pública a través de l’app Mollerussa Viappublica, una eina feta a mida, que naixia ara fa un any amb la voluntat de posar a disposició de la ciutadania un mitjà de denúncia, comunicació i participació. Són dades que ha donat aquest dimarts en Roda de Premsa l’alcalde de Mollerussa, Marc Solsona, el qual ha explicat que des del consistori s’han resolt a dia d’avui un total de 240 d’aquestes incidències, és a dir, el 75% de les mateixes mentre que en queda pendent un 11% (38). Les 40 restants estan en tràmit de ser resoltes en breu. Solsona ha valorat molt positivament el funcionament d’aquesta aplicació que “permet portar Mollerussa a la butxaca”.

L'Ajuntament ha resolt el 75% del total de les incidències, mentre que 40 estan en tràmit i 38 estan pendents

Pel que fa al detall d’aquestes incidències, més d’un centenar estan catalogades dins de l’apartat d’Altres, que inclou des d'automòbils mal estacionats a brossa en solars o a defecacions d’animals, entre una àmplia varietat de motius. També destaquen les incidències detectades en la senyalització tant horitzontal com vertical (36), en qüestions de neteja (32), en els desperfectes en el paviment (28), en el mal estat de les voreres (28) o en problemes d’il·luminació i mal funcionament dels fanals, entre altres de més minoritàries.

La nova aplicació, que ha estat desenvolupada per Telefónica i s’ha implementat en català, castellà i anglès, ha estat descarregada gratuïtament durant aquest any en un total de 607 dispositius mòbils basats en els sistemes Android i iOS. L’aplicació, que té un sistema de funcionament àgil i senzill permet conèixer a les persones que tramiten la comunicació de la incidència el seguiment de la informació sobre la solució a la mateixa. Val a dir que els tres primers mesos de la seva implementació van ser els que més descàrregues van comptabilitzar, unes descàrregues que han baixat des de novembre i que ara des de l’Ajuntament es volen tornar a reactivar perquè la ciutadania tingui una eina de participació més. Per tal d’incentivar les descàrregues entre la població, l’alcalde ha anunciat que està previst fer una nova campanya de difusió passat Sant Josep.

Actuacions en 88 carrers i 25 instal·lacions i equipaments municipals

D’altra banda, Solsona ha explicat també que des de fa més d’un any des de l’Ajuntament s’elabora un butlletí d’actuacions a la via pública, que es pot consultar a través de www.mollerussa.cat. En total, en el darrer any s’ha actuat d’alguna manera o altra a través de la brigada municipal en 88 dels 152 carrers i places que té la ciutat i també en 25 instal·lacions o equipaments municipals. L’objectiu, segons ha precisat Solsona, és generar el màxim d’indicadors possibles per tal de poder avaluar la tasca que dur a terme el consistori en la via pública, una de les prioritats d’aquest mandat.

Comentarios