12.12.2019 |
Territoris.cat

L’OCIC del Pla d’Urgell va atendre l’any 2017 més de 2.300 consultes

Joan Trull i Silvia Felip balanç OCIC
Joan Trull i Silvia Felip balanç OCIC
L’OCIC del Pla d’Urgell va atendre l’any 2017 més de 2.300 consultes

L’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor (OCIC) del Pla d’Urgell, va atendre durant l’any 2017 un total de 2.362 consultes i reclamacions una xifra que supera en un 30% la de l’any anterior. Segons ha explicat la tècnica de l’OCIC Sílvia Felip la majoria de les reclamacions, un 50% continuen tenint relació amb les operadores de telefonia, continua amb un 30% les que fan referència al subministrament energètic, i la resta tenen relació amb el transport aeri, viatges combinat, la venda de vehicles de segona mà, i els webs fraudulents de venda en línia.

Felip també ha destacat l’increment de consultes respecte a la pobresa energètica i els bons socials, en aquest sentit ha explicat que durant l’any 2017, l’OCIC va atendre 200 consultes d’aquest àmbit, de les quals en 67 casos les companyies van suspendre el subministrament elèctric. Felip puntualitza que alguns dels talls no havien passat abans per serveis socials, és a dir eren usuaris que no havien pagat la llum durant mesos.

La pobresa energètica afecta al 10% de les llars catalanesCal destacar que el Consell Comarcal del Pla d’Urgell compta amb una àrea d’urgències que amb coordinació amb els Serveis Socials poden mitjançar per tal que la suspensió energètica no superi les 24 hores, sempre i quan respongui a paràmetres de pobresa energètica.

Sílvia Felip ha afegit que cada cop s’incrementen més les consultes que les reclamacions, ja que els consumidors utilitzen la informació per intentar mitjançar amb les empreses. Des de l’OCIC es va realitzar 334 mediacions de les quals el 70% van prosperar i el 30% no van tenir resposta.

Felip destaca que la gent gran continua essent el col·lectiu més afectat per les estafes de les xarxes, per la qual cosa recomana que en la compra en línia s’utilitzi habitualment l’ordinador i no els dispositius mòbils que solen ser més vulnerables a les accions fraudulentes o delictives.

Comentarios