24.10.2020 |
Territoris.cat

La Diputació de Lleida tanca la campanya #jopertuitupermi, amb més de 3 milions d'impactes als mitjans de comunicació

La campanya Tinc sort de tenir-te a prop ha aconseguit el seu objectiu d’impulsar els negocis locals davant de la crisi de la Covid-19 a través dels testimonis de mig centenar de professionals que han donat a conèixer les seves experiències als mitjans de comunicació i a les xarxes socials
Núria Benet Adrià Rodríguez Ekilibrium de Lleida
Núria Benet Adrià Rodríguez Ekilibrium de Lleida
La Diputació de Lleida tanca la campanya #jopertuitupermi, amb més de 3 milions d'impactes als mitjans de comunicació
La campanya #jopertuitupermi, impulsada pel Patronat de Promoció Econòmica de la Diputació de Lleida, ha assolit un total de 3.270.233 impactes als mitjans de comunicació durant els mesos de juny, juliol i agost. La iniciativa, engegada per impulsar l'economia de proximitat de les Terres de Lleida i Aran durant la crisi de la COVID-19, ha facilitat que prop de mig centenar de professionals poguessin donar a conèixer les seves experiències i els seus negocis a través d'una quarantena de mitjans de comunicació i de la presència a les xarxes socials. La campanya ha permès mostrar com comerços, productors i empreses de tota mena s'han transformat per adaptar-se en aquest nou escenari ple de dificultats derivat de la Covid-19.

Sota el lema Tinc sort de tenir-te a prop, la campanya, que s'allargarà fins a finals de setembre, reivindica l'economia de proximitat, el vincle existent entre productors i consumidors i, en definitiva, la complicitat que s'estableix entre la producció i el consum local, ja que l'un retroalimenta l'altre.

Visibilitat per als petits comerços

Els protagonistes de la campanya coincideixen a assenyalar que el lema 'Tinc sort de tenir-te a prop' els ha permès ser més visibles a les xarxes socials. Aquest fet ha propiciat un augment de les visites a les seves pàgines web, fet que ha activat les vendes i les comandes. Tots ells recomanen que les administracions posin en marxa aquesta mena de projectes per oferir suport al comerç local.
Claudia Bellera disenyadora de joies de la Vall d'Àssua
Els testimonis dels protagonistes

Així ho expressa Clàudia Bellera, dissenyadora de joies artesanes de la Vall d'Àssua, que a més de subratllar que la iniciativa li ha permès haver aconseguit més visibilitat, en destaca l'augment dels encàrrecs gràcies a una campanya que és totalment necessària. Una percepció similar té la Marta Guillén, copropietària de l'obrador Dit i Fet de Tàrrega. Ella vincula la difusió que els hi ha atorgat la campanya a una embranzida en les vendes i a una injecció de moral i autoestima.

Núria Benet, propietària i dietista a la botiga de venda a granel i aliments orgànics Ekilibrium Lleida, agraeix la implicació del Patronat de Promoció Econòmica en facilitar més visibilitat al petit comerç local. La campanya, segons explica la Mireia Rius de Cervera, que durant la pandèmia va començar a confeccionar mascaretes, ha afavorit el coneixement dels negocis més enllà de l'àmbit de proximitat i ha potenciat professionals com els artesans i els petits productors.
Ramon Bastida i Ramon Bastida Vitipirineu del Pallars Jussà
Ramon Bastida, viticultor del Pallars Jussà que comercialitza els seus vins a través de l'empresa Vitipirineu, sintetitza les impressions del mig centenar de participants en la campanya. Així, explica que la visibilitat a les xarxes socials ha fet incrementar les visites a la web, el que ha comportat més demanda i nous clients. El seu desig és que es puguin continuar fent campanyes similars a la de Tinc sort de tenir-te a prop.

Sobre la campanya #jopertuitupermi

Segons el diputat i vicepresident del Patronat de Promoció Econòmica, Carles Gibert, s'ha volgut que aquesta fos una campanya on es pogués sumar el màxim nombre de persones possible i, per tant, des de la institució s'ha convidat a participar-hi tant a empresaris com consumidors, així com els gremis, les associacions de comerciants i les pimes. Tothom que ho ha volgut ha pogut fer arribar la seva versió de l'espot al Patronat de Promoció Econòmica amb la finalitat de donar visibilitat al màxim d'establiments possibles. Els enregistraments s'han difós via xarxes socials amb el hashtag #jopertuitupermi i també han format part de la campanya institucional.

D'aquesta manera, visualitzant el talent lleidatà i el consum de proximitat, alhora que conscienciant de la sort que rau en aquest talent i en aquesta proximitat, la campanya 'Tinc sort de tenir-te a prop' ha estat una part de l'impuls a l'economia del territori promogut pel Patronat de Promoció Econòmica de la Diputació de Lleida.

La Diputació de Lleida tanca la campanya #jopertuitupermi, amb més de 3 milions d'impactes als mitjans de comunicació
comentaris