05.12.2019 |
Territoris.cat

Els promotors del parc comercial i d'oci de Torre Salse de Lleida volen obrir el 2022

Els promotors de Go Lleida veuen compatible i complementari l'activitat que desenvoluparan amb el comerç de proximitat i creuen necessari generar sinergies amb el sector comercial local, però també amb el turístic, econòmic i cultural
Presentació del projecte GoLleida
Presentació del projecte GoLleida
Els promotors del parc comercial i d'oci de Torre Salse de Lleida volen obrir el 2022

El parc comercial i d'oci Go Lleida que Eurofund i Frey preveuen ubicar a Torre Salses pot ser una realitat el 2022. Els promotors confien rebre el vistiplau de l'Ajuntament de Lleida al projecte d'urbanització i reparcel·lació per, posteriorment, sol·licitar la llicència comercial i poder començar les obres durant l'estiu del 2020.

Go Lleida, nom provisional del projecte, s'ubicarà a la zona coneguda com a Torre Salses, entre els barris lleidatans de Magraners i la Bordeta. El pla parcial aprovat definitivament l'octubre del 2018 ordena els espais i els usos per configurar el parc comercial amb 55.500 metres quadrats de superfície bruta per llogar als operadors.

L'objectiu d'Eurofund és construir un parc de mitjanes superfícies basat en les experiències dels usuaris, amb un complex comercial i de lleure de darrera generació, amb una urbanització, construcció i serveis d'alta qualitat

Recreació virtual de la zona de la plaça del futur parc comercial i d'oci Go Lleida. (Horitzontal)El projecte representarà la inversió privada més important feta a Lleida i superarà els 100 milions d'euros, que assumiran íntegrament els promotors i operadors, amb un impacte per a l'economia lleidatana d'uns 190 milions. L'activitat del parc generarà a l'Ajuntament de Lleida uns ingressos anuals d'uns 8,4 milions d'euros en impostos i taxes, així com en llicències, tant dels promotors com dels operadors, i es crearan uns 1.100 llocs de treball, dels que 400 seran directes, segons ha explicat Salvador Arenere, d'Eurofund. Go Lleida.

Els promotors del projecte, la multinacional Eurofund i el fons d'inversió immobiliari francès Frey, han posat en relleu que incorporarà tot un seguit de mesures per afavorir la seva integració urbana, que sigui sostenible, activador de l'economia lleidatana i l'ocupació, i les noves tecnologies també hi tindran un paper important

La voluntat dels promotors és crear un gran centre d'atracció comercial i de lleure que eviti l'actual marxa de compradors a altres ciutats, que suma prop de 400 milions anuals, a més del progressiu augment de compra per internet que també resta facturació a les botigues de Lleida. El complex preveu atreure compradors d'una àrea d'influència que suma unes 300.000 persones, entre Lleida i poblacions de l'entorn.

Recreació virtual de com serà el futur parc comercial i d'oci Go Lleida. (Horitzontal)

Go Lleida veu compatible el projecte i aposta per buscar sinergies amb el comerç local

Els promotors de Go Lleida veuen compatible i complementari l'activitat que desenvoluparan amb el comerç de proximitat i creuen necessari generar sinergies amb el sector comercial local, però també amb el turístic, econòmic i cultural. Per això, han fet una crida a operadors locals interessats a instal·lar-se al parc i també preveuen establir convenis de col·laboració amb entitats i organitzacions lleidatanes de la mateixa manera que els promotors ja han fet amb les associacions veïnals de la Bordeta, Magraners i Cappont, que veuen amb bons ulls el projecte.

Cal recordar que entitats de comerciants de la ciutat qüestionen la necessitat d'un projecte d'aquestes dimensions a Lleida i es mostren preocupats per l'afectació que pugui acabar suposant en el comerç tradicional de la capital del Segrià i de ciutats de l'entorn.

En aquest sentit, aposten per desenvolupar el projecte del Pla de l'Estació per tal de donar continuïtat a l'Eix Comercial, aposta que també comparteix el govern de la Paeria d'ERC, JxCat Lleida i el Comú

Tot i això, els promotors confien que acabaran rebent el vistiplau definitiu de l'Ajuntament tenint en compte la inversió que el projecte suposa per a la ciutat i també pel que fa a creació de llocs de treball, segons ha remarcat Arenere. Després de l'aprovació de la modificació puntual del Pla General de Lleida i del Pla Parcial del SUR-42-Torre Salses, resta encara pendent l'aval de l'Ajuntament al projecte d'urbanització i de reparcel·lació dels terrenys.
Recreació virtual de la zona del 'food boulevard' del futur parc comercial i d'oci Go Lleida. (Horitzontal)

Parc de mitjanes superfícies amb dos hipermercats i un multicinema

Els promotors de Go Lleida ja han tancat un acord amb Bonpreu, que instal·larà un hipermercat al complex, i també reserven espai per a un altre gran hipermercat d'un altre sector, mentre la resta seran mitjanes superfícies, a més d'equipaments i serveis com ara el multicinema de darrera generació del grup Yelmo, segons han explicat. L'oferta es completarà amb una àmplia oferta de restauració amb terrasses, bars i restaurants.

El parc comercial i de lleure serà sostenible, ja que inclourà wifi públic, panells solars per a la generació d'electricitat, punts de recàrrega per a vehicles elèctrics, centres de reciclatge i una bassa d'aigua per al reg dels 20.000 metres quadrats de zones verdes i dels més de 1.000 arbres que es plantaran

Ampliació de la línia de busos fins a Torre Salses i un trenet connectarà amb el centre de Lleida

En l'àmbit de la mobilitat, els promotors aposten per facilitar els desplaçaments entre el centre de la ciutat i Go Lleida. Així, s'han previst 2.300 places d'aparcament, carril bici i l'ampliació de la L-7 d'Autobusos de Lleida fins a Torre Salses amb vuit noves parades. El conveni signat amb la Paeria i el pla parcial ja preveuen que seran els promotors i operadors del parc qui subvencionaran durant deu anys aquesta ampliació del transport públic. A la vegada, els promotors han anunciat que posaran un trenet que connectarà l'espai comercial amb el centre de Lleida.

Un 80% dels lleidatans valoren positivament el projecte

Una enquesta encarregada per Eurofund i elaborada per la multinacional GfK entre 700 veïns de la ciutat de Lleida assegura que el 99% dels enquestats coneixen o han sentit a parlar del projecte, el 80% el valoren de forma positiva o molt positiva i més del 60% el consideren necessari per a la ciutat. El 85% afirma que ajudarà a reduir l'atur, i un 80% assegura que hi anirà quan obri.

Comentarios