La violència de gènere en embarassades reb el Premi Aurèlia Pijoan

Accèssits per a dos TFGS sobre transfòbia i perspectiva de gènere a Batxillerat

Itsaso Albisu Urkizu, titulada en Fisioteràpia i Infermeria per la Universitat de Lleida (UdL), és la guanyadora del 3r Premi Aurèlia Pijoan Querol al millor treball final de grau (TFG).
photo_camera Itsaso Albisu Urkizu, titulada en Fisioteràpia i Infermeria per la Universitat de Lleida (UdL), és la guanyadora del 3r Premi Aurèlia Pijoan Querol al millor treball final de grau (TFG).

Itsaso Albisu Urkizu, titulada en Fisioteràpia i Infermeria per la Universitat de Lleida (UdL), és la guanyadora del 3r Premi Aurèlia Pijoan Querol al millor treball final de grau (TFG) amb perspectiva de gènere de la UdL, dotat amb 1.000 euros.

El jurat ha escollit el seu TFG, titulat Scoping review sobre el cribado de violencia de género en mujeres embarazadas, entre 19 treballs, tots ells d'autoria femenina

També ha atorgat dos accèssits per a estudis sobre la transfòbia i la perspectiva de gènere a les classes d'anglès de Batxillerat.

El lliurament tant aquests guardons com del Premi Aurèlia Pijoan de 2020 -que es va ajornar per la pandèmia de COVID-19- es va fer el dilluns 13 de desembre en un acte al Rectorat.

El treball guanyador parteix de la base que les llevadores poden detectar factors de risc de violència de gènere en embarassades i que aquest cribratge en les visites prenatals augmenta la identificació de nous casos. Les conclusions d'Albisu Urkizu assenyalen que les llevadores es troben amb problemes estructurals com la falta de formació, temps, recursos i xarxes de suport, l'idioma i factors culturals o la por de les pacients. L'autora destaca que aquestes barreres s'han de solucionar per aconseguir un cribratge universal i eficaç.

Trencant el silenci, de la graduada en Educació Primària Natàlia Salvia Liébanas, se centra en la influència de la transfòbia en les experiències educatives dels infants trans. El treball aposta per l'actitud dels docents com a eina de normalització.

L'altre accèssit ha estat per a la graduada en Estudis Anglesos Laia Llobera Irun, amb el TFG The perspective of Gender in the English classroom. A case study. Using gamification to study gender. L'autora ha analitzat com es tracta la perspectiva de gènere a un institut públic de secundària de la ciutat de Lleida, a través de l'assignatura de llengua anglesa.

El TFG premiat amb l'Aurèlia Pijoan Querol en l'edició de 2020 analitzava la perspectiva feminista del popular personatge de ficció Pippi Calcesllargues, obra del graduat en Comunicació i Periodisme Audiovisuals de la UdL Axel Lapuerta Coll

L'objectiu del Premi Aurèlia Pijoan Querol és fomentar la integració de la perspectiva de gènere a la recerca i a la docència, i fer visible la investigació en temes de gènere que fa l'alumnat

Comentaris