Opinió

Perquè fins ara no hem vist les flors rosades?

Fins ara els nostres ulls sols veien la flor rosa del presseguer com un nou inici de feina i de preparació per a collita... però ara, gràcies a Fruiturisme, són moments de valorar el nostre preuat entorn natural

Fins ara els nostres ulls sols veien la flor rosa del presseguer com un nou inici de feina i de preparació per a collita... però ara, gràcies a Fruiturisme, són moments de valorar el nostre preuat entorn natural i treballar encara més per difondre el turisme responsable, rural, agrícola i de qualitat. 

El territori de la plana de Lleida, anomenat el rebost de Catalunya, que sempre ha tingut i te gent treballadora, ha sabut transformar un paisatge agrari en una vivència turística. Gràcies a aquest reconeixement de la feina del pagès i a l’esplendor del paisatge agrícola, el mar rosa que ofereix al Baix Segre i en concret les grans extensions de presseguers d’Aitona, hem vist un potencial com a territori d’interior, pioner, per desenvolupar un turisme agrícola, vivencial, de proximitat, un turisme que inicia una nova etapa a les terres de Lleida. Fruiturisme s’ha convertit en un nou referent turístic, símbol i identitat del territori. 

Com a lleidatans, ens sentim orgullosos de poder ensenyar els nostres paisatges agrícoles, mostrar als visitants que ser de la plana de Lleida significa molt més que la calor a l’estiu i la boira a l’hivern. Som per excel·lència la terra de la fruita. Ens omple de satisfacció poder explicar el nostre dia a dia com a poble rural. A més a més, el nostre món de la pagesia ha vist en l’àmbit del turisme una possible diversificació econòmica del territori a més d’una oportunitat per a nous projectes d’emprenedoria a nivell local. Resulta molt satisfactori percebre com els turistes donen valor a les tasques diàries dels pagesos i d'aquelles persones implicades en el procés de producció agrícola, recol·lecció de la collita i comercialització final de la fruita.  

Fruiturisme es configura com a projecte de desenvolupament rural, que combina el camp agrícola amb la promoció turística. El projecte ha posat sobre la taula el gran potencial que tenim com a territori. El nostre paisatge agrícola és únic al món i ens fa sortir l’orgull de ser lleidatans i lleidatanes. Guies locals i pagesos ensenyen la flor rosada de la primavera, un color màgic que tots els mitjans de comunicació i televisions de diversos països han descrit com un mar rosa ple d’encant. Per tot plegat, els nostres camp fan viure als nostres visitants la intensitat dels colors rosats de les flors dels presseguers amb molt de gust! 

Comentaris