Presenten la guia didàctica sobre la constitució de la comarca del Pla d'Urgell

El Consell Comarcal a lliurat als docents dels centres educatius de la comarca, un CD que conté un llibre per al professorat, un quadern d’activitats per a l’alumne i un banc d’imatges de l’exposició.

Torres, Alonso i Solé presenten la unitat didàctica en l'Espai Cultural dels Canals d'Urgell.
photo_camera Torres, Alonso i Solé presenten la unitat didàctica en l'Espai Cultural dels Canals d'Urgell.

El passat dimarts es va presentar la proposta didàctica elaborada per Cèlia Torres, Joan Alonso i Ton Solé, que té com a objectiu fomentar els coneixements sobre la constitució de la comarca del Pla d'Urgell. L'acte va tenir lloc a l'Espai Cultural els Canals d'Urgell, que acull l'exposició sobre la commemoració del quart de segle de la creació de la comarca, amb la presència dels autors, el president del Consell Comarcal Francesc Fabregat i els representants de tots els centres educatius de la comarca.

La proposta, editat pel Consell Comarcal del Pla d’Urgell i l’IECPU, es dirigeix bàsicament als alumnes de cicle mitjà i cicle superior de Primària, que durant tot aquest curs, podran visitar la mostra. Per aquest motiu, s’ha lliurat a cadascun dels docents un CD, que conté un llibre per al professorat, un quadern d’activitats per a l’alumne i un banc d’imatges de l’exposició.

El president de l'ens comarcal Francesc Fabregat va explicar que la proposta té com a objectiu, que els alumnes puguin comprendre millor el significat de l’assoliment de la creació de la comarca, d’aprenentatge de la seva història i de reafirmació de la identitat plaurgellenca.

Per la seva banda, la directora del Centre de Recursos Pedagògics del Pla d’Urgell i coautora de la proposta, Cèlia Torres, ha explicat als assistents el contingut de la proposta, els exercicis que la conformen i els objectius didàctics. Torres ha afegit, que amb aquesta proposta d’activitats, es pretén apropar l’alumnat a la història de la nostra comarca i fer de la mostra un recurs didàctic.

Comentaris