ENTRE LLEIDA I MONTBLANC, COM A ALTERNATIVA TRANSITòRIA A L'IMPRESCINDIBLE DESDOBLAMENT DE LA N-240

El senador Ramon Alturo exigeix a Foment el rescat immediat de l'AP-2

El senador de CiU per Lleida Ramon Alturo ha defensat a la Comissió de Foment del Senat una moció, rebutjada per la majoria del PP, que instava el Govern al rescat immediat de l'AP-2 entre Lleida i Montblanc com alternativa transitòria i part de la solució a l’imprescindible desdoblament de la N-240.

Ramon Alturo durant la seva intervenció al Senat
photo_camera Ramon Alturo durant la seva intervenció al Senat

El senador de CiU per Lleida Ramon Alturo ha defensat a la Comissió de Foment del Senat una moció, rebutjada per la majoria del PP, que instava el Govern al rescat immediat de l'AP-2 entre Lleida i Montblanc com alternativa transitòria i part de la solució a l’imprescindible desdoblament de la N-240.

En aquest sentit, Alturo ha indicat que aquesta decisió serviria per garantir d'una banda la seguretat de la via entre Lleida i Tarragona en disminuir el trànsit per la N-240, i d'altra banda potenciar aquesta via de comunicació com una de gran potenciació del sistema productiu de Lleida i de les comarques interiors de la Península.

Durant el debat de la iniciativa, Alturo ha recordat que la prolongació de l'A-27, des de Montblanc a Lleida està reclamada des de fa més de quinze anys i per ara tot són estudis i no hi ha cap decisió presa.

Per això ha recalcat que l’objectiu a mig-curt termini s'ha de centrar en les actuacions a la N-240 entre Lleida i les Borges Blanques i la possibilitat d'aplicar peatges tous en el tram les Borges Blanques-Montblanc, tal com es preveia en el preacord, assolit aquest estiu, anunciat per la Conselleria de Territori de la Generalitat, entre el Ministeri de Foment i Abertis.

No obstant això, el senador ha manifestat que, recentment, la titular de Foment, Ana Pastor, va anunciar que l'Estat no acceptaria un pacte que impliqui la pròrroga de les concessions. En aquest sentit, per Alturo es tracta d’un nou incompliment del ministeri de Foment i sense tenir resolt res, una deslleialtat més cap a Catalunya i una vergonya sense pal·liatius ja que els pressupostos del 2015 no inclouen cap partida per facilitar el desdoblament.

En el seu torn de rèplica Alturo ha destacat que aquesta és una qüestió més de les que produeix la desconnexió de molts catalans amb l'Estat, pels continus incompliments en relació amb la millora de les inversions en infraestructures a Catalunya.

En moments de crisi, si alguna cosa cal prioritzar són les qüestions de seguretat i la potenciació del sistema productiu i les dues circumstàncies concorren en la comunicació entre Lleida i Tarragona, ha reblat Alturo.

La N-240, com ha indicat Alturo, és l'única via lliure de peatge que comunica Lleida i l'interior de la península amb Tarragona que és el port natural de Lleida. Així mateix, per aquesta carretera circula un elevat nombre de camions procedents de França per la N-230 amb direcció al port de Tarragona i viceversa, així com gran quantitat de turismes per l'atractiu de les zones turístiques de la Costa Daurada. A més, ha recordat que Tarragona disposa de la principal petroquímica de l'Estat espanyol.

A aquest problema de saturació del trànsit, se sumen els gravíssims accidents que se segueixen produint als accessos de Juneda i Torregrossa. Des del 2007 fins al 2013 s'han produït 241 accidents, amb 339 ferits lleus, 45 greus i 33 morts.

Comentaris