Torrons Alemany afronta amb optimisme la campanya de Nadal tot i la inflació i preveu elaborar més de 70 tones

Malgrat ser "optimistes", però, Ferran Alemany admet que durant la recta final abans de Nadal no hi ha hagut "l'alegria que hi havia en campanyes anteriors", especialment als supermercats
Obrador de Torrons Alemany a  d'Os de Balaguer ©JosepAPérez
photo_camera Obrador de Torrons Alemany a d'Os de Balaguer ©JosepAPérez

L'obrador de Torrons i Mel Alemany elabora cada any per la campanya nadalenca entre 60 i 70 tones de torrons i la previsió d'enguany és que se superaran les 70 tones de producte. Malgrat ser "optimistes", però, Ferran Alemany admet que durant la recta final abans de Nadal no hi ha hagut "l'alegria que hi havia en campanyes anteriors", especialment als supermercats. Això es deu, diu, a la inflació que ha fet que els compradors comprin menys.

Obrador de Torrons Alemany a  d'Os de Balaguer ©JosepAPérez
Obrador de Torrons Alemany a d'Os de Balaguer ©JosepAPérez

De fet, el sector torronaire tampoc s'escapa d'aquest augment de costos. La firma artesana d'Os de Balaguer ha apujat el preu del torró un 5% per compensar l'increment del cost de les matèries primes, l'energia i els envasos. "És una pujada prudent", però necessària per compensar el cost de producció, que en el cas del torró ha estat del 10% i en el de la mel, més d'un 20%, ha explicat el gerent de la firma artesana.

Amb tot, Alemany celebra que en el seu cas l'augment dels costos no ha estat tant "dramàtic" en comparació amb altres firmes i sectors ja que utilitzen biomassa i perquè en el cas dels envasos, van comprar-los abans que hi haguessin els encariments "mes forts"

Ferran Alemany ©JosepAPérez
Ferran Alemany ©JosepAPérez

Davant d'aquest escenari marcat per la inflació, l'empresa és mostra optimista i confia que els consumidors que aprecien la qualitat dels seus productes els seguiran comprant, encara que apostin per "menjar menys però que sigui bo", afirma Alemany.

A banda d'oferir un producte "que sigui molt bo, amb aliments de qualitat i proximitat", l'empresa fa anys que aposta per col·leccions amb valor social, com és el cas de les caixes d'Art i Torró, enguany il·lustrades per l'artista Miquel Àngel Herrero i que en el seu interior inclouen torrons i mel de la marca i una nadala il·lustrada per un artista amb diversitat funcional d'un dels quatre centres de Ponent que treballen amb Alemany: Fundació Privada Ilersis, Fundació Aspros, l'Estel i La Torxa.

Obrador de Torrons Alemany a  d'Os de Balaguer ©JosepAPérez
Obrador de Torrons Alemany a d'Os de Balaguer ©JosepAPérez

Torrons i Mel Alemany ocupa diàriament 60 persones d'aquests quatre centres del tercer sector, que se sumen a les 25, la majoria dones, que treballen a l'obrador d'Os de Balaguer.

Comentaris