Crea una estratègia efectiva pel teu negoci a les Xarxes Socials

Si estàs planificant un nou llançament per la teva marca, estàs creant el teu negoci des de zero o simplement vols millorar la teva presència actual a les xarxes socials, aquest article t'interessa
El teu negoci a les Xarxes Socials
photo_camera El teu negoci a les Xarxes Socials

Les xarxes socials són el canal perfecte per connectar amb els teus clients potencials, interactuar amb ells i fins i tot fidelitzar als actuals. Comptar amb una bona estratègia en les plataformes socials és fonamental per establir i complir els objectius de l'empresa en aquest àmbit. En aquest document es definiran per tant, les metes de cada perfil i les mètriques que s'utilitzaran per a fer un bon seguiment dels resultats.

Per què és important invertir en una estratègia de Xarxes Socials?

Sigui quin sigui el sector de la teva empresa o activitat professional, les xarxes s'han convertit avui dia en un factor essencial. Qui no té hi presència està perdent molta visibilitat, i per tant, oportunitats de negoci.

Alguns dels seus principals beneficis són:

  • Creen notorietat de marca.
  • Proporcionen una major visibilitat, arribant a un públic nou.
  • Permeten treballar el branding de la teva marca.
  • Generen trànsit a la web podent així incrementar les teves vendes o aconseguir leads.
  • Ajuden a fidelitzar als teus clients.

 

El teu negoci a les Xarxes Socials
El teu negoci a les Xarxes Socials

Els 8 passos per a crear una bona estratègia a les Xarxes Socials

 

1.Realitza una auditoria

Si ja tens presència a les xarxes i el que busques és fer un canvi en la teva estratègia, el primer que has de fer és una anàlisi de la teva situació actual per a determinar on estàs i on vols arribar. En aquest punt hauràs de conèixer els resultats que està obtenint la teva marca i prendre consciència de la teva situació. Et pot ajudar fer-te preguntes com per exemple:

  • Quin rendiment he obtingut a les xarxes socials durant els últims mesos?
  • Qui interactua amb la marca?
  • Quins continguts funcionen millor o pitjor?
  • Quina és la situació del meu perfil a les xarxes socials front el de la competència?
  • Quines accions m'han proporcionat millors resultats?

2.Estableix els teus objectius

És molt important alinear els objectius que vols aconseguir a les xarxes socials amb els objectius corporatius generals. Aquests, han de ser S.M.A.R.T, que corresponen a les sigles en anglès de: Específic, Mesurable, Assolible, Rellevant i Temporal.

És a dir, no val l’objectiu “augmentar el trànsit a la web” sinó que direm “augmentar un 30% les visites a la web durant els pròxims 4 mesos amb el pla de continguts del llançament de la col·lecció d'estiu a les xarxes socials”. És un objectiu concret, que es pot mesurar, és realista, rellevant i té una temporalitat definida.

Si ets capaç de definir correctament els teus objectius a les xarxes socials hauràs aconseguit un gran avantatge ja que et permetrà centrar en l'important i tenir un major control i visió general del teu negoci.

3.Fes una anàlisi DAFO

El DAFO permet analitzar els factors interns (Fortaleses i Febleses) i externs (Oportunitats i Amenaces). Aquest anàlisi és un dels millors mètodes per a conèixer el punt de partida de l’estratègia a xarxes socials.

El teu negoci a les Xarxes Socials
El teu negoci a les Xarxes Socials

4.Elabora un anàlisi de la competència

Realitzar un anàlisi de la competència a les xarxes socials t'ajudarà a descobrir quin contingut funciona millor en el teu sector i quin funciona pitjor. Ves amb compte ja que cada empresa i perfil és únic així com també ho és la seva manera de comunicar. Intenta trobar els teus punts forts i crear la teva pròpia imatge i essència.

5.Defineix el teu Buyer Persona

Consisteix en determinar el perfil dels teus clients per a poder segmentar i connectar amb els potencials. És important conèixer-los per a dissenyar una estratègia d’èxit.

Algunes de les variables a tenir en compte per a definir el buyer persona són: sexe, edat, interessos, estil de vida, el seu entorn laboral i familiar, en quines xarxes socials està present, la relació que té amb la teva empresa, etc.

6.Tria les plataformes

Arribats a aquest punt ja pots definir quines són les xarxes socials més rellevants pel teu negoci. Has de tenir en compte la teva activitat, objectius, buyer persona i recursos. Algunes de les plataformes més usades són: Facebook,Whatsapp, Instagram, Linkedin, Twitter, Tiktok o Youtube.

7.Dissenya una estratègia de continguts i planificació

La planificació és essencial per a seguir una estratègia coherent. És la manera de tenir-ho tot controlat i que no s'escapi cap data important. A més a més, t'ajuda a augmentar la teva productivitat.

Si ets tu qui crearà aquests continguts, et recomano que no tinguis por de provar ja que no existeix la fórmula secreta, has de trobar la que et funciona a tu. De totes formes, cal tenir en compte la freqüència de publicació, les temàtiques generals a abordar, el tipus de continguts, la imatge de la marca, el llenguatge i format que s'usarà.

8.Analitza els resultats

L'últim però no menys important de tots els passos és l'anàlisi. Analitzar el rendiment de la teva estratègia a les xarxes socials et permetrà millorar aquells aspectes en els quals la teva estratègia no està funcionant. L'objectiu és anar retocant-la segons els resultats obtinguts i aconseguir així un pla eficient i d'èxit pel teu negoci.

Comentaris