04.07.2022 |
Territoris.cat

La trobada mollerusenca sobre la transformació digital reuneix 212 empresaris

Transformació digital va dedicar un espai destacat al Sistema de Salut de Catalunya, després de la prova de càrrega a la qual ha estat sotmesa amb la crisi de la COVID. Com donar servei en temps rècord a 7,5 milions de catalans
La Jornada sobre Transformació Digital ©MartaArgilés
La Jornada sobre Transformació Digital ©MartaArgilés
La trobada mollerusenca sobre la transformació digital reuneix 212 empresaris

La firma Xtrategics i Fira de Mollerussa van convocar aquest divendres la sisena cimera sobre Transformació Digital, una jornada que va reunir 212 empresaris i professionals del sector dels serveis tecnològics en el Teatre de L'Amistat de la capital del Pla d'Urgell.

El responsable de la firma Xtrategics, Narcis Romà, va destacar que aquesta trobada ha vist l’evolució generacional de les empreses de Lleida: “Quan vam començar hi participaven principalment homes de mitjana edat i ara hi ha molts joves i també dones". També va anunciar que, en la pròxima edició, la trobada de transformació digital preveu celebrar-se el mes de febrer, ja que és un mes que no hi ha cap dia de festa, de manera que es facilitarà l'assistència als empresaris que vulguin participar a la jornada. 

Marc Solsona va inaugurar la Trobada sobre Transformació Digital ©MartaArgilés
Marc Solsona va inaugurar la Trobada sobre Transformació Digital - Foto: Marta Argilés

Per la seva banda l'alcalde de Mollerussa, Marc Solsona, va qualificar la trobada d’“imprescindible” i va assegurar que les administracions han de prioritzar la connectivitat dels municipis per afrontar el despoblament.

Els assistents van poder descobrir com fer campanyes de màrqueting utilitzant influenciadors, de la mà de l’assessora empresarial Txell Costa, qui va fer un repàs al paper de Youtubers, bloguers i altres celebritats digitals. 

S’ha de tenir clar que no tots els influenciadors convenen a un determinat producte

La consultora va assegurar que "és important saber escollir aquells que no viuen com burgesos o que han comprat seguidors”. Costa va afegir que no és necessari contractar celebritats per aconseguir bons resultats i va apostar pels “microinfluencers” que tenen certa repercussió en grups de comunitats concretes per començar a promocionar un producte: “Hi ha un boom de les marques personals, per la qual cosa és rellevant comptar amb influenciadors que ens ajudin a humanitzar la nostra marca."

Luz Hernández, head de Customer Experience a Holaluz, va transmetre als assistents diferents estratègies a seguir perquè el tracte entre empresa i client sigui satisfactòria per ambdues parts. "La tecnologia és un habilitador perquè et permet un coneixement de caràcter massiu i la personalització, en base un coneixement d'interacció 'face to face' el pots fer, però arribes a menys gent". Els beneficis de la personalització no tenen límits, com més personalitzada estigui una experiència o una interacció, molt millor pel client, perquè això significa que el que tu li ofereixes està molt alineat amb el que el client desitja. Per això, la personalització sigui el 120% i la resta el 80%.

La ponent Luz Hernández a les jornades de #LleidaDigital ©Marta Argilés
La ponent Luz Hernández a les jornades de #LleidaDigital ©Marta Argilés

Transformació digital també va dedicar un espai destacat al Sistema de Salut de Catalunya, després de la prova de càrrega a la qual ha estat sotmesa amb la crisi de la COVID: Com donar servei en temps rècord a 7,5 milions de catalans. Un tema que van tractar la cap de Transformació Digital en el Sistema de Salut de Catalunya, Paula Heller –que ho va fer telemàticament– i la gerent d’Innovació de l’Àrea de Ciutadania, Innovació i Usuaris del Servei Català de la Salut Elisabet Garcia.

Ponència de Gerard Compte "Què faries si tens el poder d'aconseguir tots els emails del món?" ©Marta Argilés
Ponència de Gerard Compte "Què faries si tens el poder d'aconseguir tots els emails del món?" ©Marta Argilés
Els ponents participants en la Jornada de Transformació Digital ©MartaArgilés
Els ponents participants en la Jornada de Transformació Digital ©MartaArgilés

La jornada va continuar amb les ponències de Xavier Piqué, membre de Transformació Digital de la Cambra de Lleida – AcceleraPyme, qui va plantejar propostes per a La transformació digital de les Pimes, i Fons Next Generation, ajudes i oportunitats. També una ponència recurrent Què faries si tens el poder d’aconseguir tots els emails del món?, qüestió que va plantejar Gerard Compte, Ceo & Founder de Findthatlead & Scrab.in., qui va suggerir diferents estratègies i eines per tal d'arribar i aconseguir nous clients mitjançant l'enviament massiu d'emails.

La Jornada tecnològica va finalitzar amb un dinar tertúlia, que va presentar en societat a l’Agrupació Empresarial del Pla d’Urgell (Agrupem), i en el qual hi va participar el director general d’iClotet, Joan Caba. En la seva intervenció, el directiu va detallar els principals objectius del col·lectiu: de gestió de xarxes," per conèixer-se; fer un lobby, per fer-se sentir davant l’administració"; incidir en la formació col·laborant amb les escoles per generar els perfils que necessiten; establir un punt de consulta, suport i economia circular, i fer comarca.

La tertúlia també va abordar un tema candent com és el conflicte entre Rússia i Ucraïna, conduït per Ramon Roset, d’Oilseeds Supply Chain i membre del Comitè Organitzador de la Fira de Sant Josep. El ponent, amb la seva exposició, va plantejar que "es tracta d'un conflicte que pot tenir dues visions", i va destacar que es basa també en molts interessos geopolítics.

La trobada mollerusenca sobre la transformació digital reuneix 212 empresaris
comentaris