Txell Costa: "És important valorar que els 'influencers' no ens venguin fum"

La consultora empresarial, conferenciant i professora va participar en la 6a Trobada Empresarial #LleidaDigital sobre Creixement i Transformació Digital

Txell Costa. Fotografia: Cris Mongay
photo_camera Txell Costa. Fotografia: Cris Mongay

El divendres 29 d’abril, la ciutat de Mollerussa va tornar a convertir-se en l’epicentre de la transformació digital de les empreses lleidatanes acollint la 6a Trobada Empresarial #LleidaDigital sobre Creixement i Transformació Digital. Una cita organitzada pel grup Xtrategics, amb el suport de l’Ajuntament de Mollerussa i Fira de Mollerussa, que prengué el Teatre l’Amistat per inspirar empreses de tota la plana de Lleida.

La revolució digital dels negocis físics va ser el gran motiu a partir del qual van girar les conferències seleccionades

Txell Costa durant la seva intervenció a la 6a Trobada empresarial sobre transformació digital. Fotografia: Cris Mongay
Txell Costa durant la seva intervenció a la 6a Trobada empresarial sobre transformació digital. Fotografia: Cris Mongay

La destacada consultora Txell Costa va ser una de les persones conferenciats del matí amb la intervenció ‘Marketing amb influencers’. Costa va parlar de com fer màrqueting d’influència, és a dir, com col·laborar amb influencers d’una manera estratègica per tal d’aconseguir realment resultats.

Costa va assegurar que, en cas de voler incorporar a la nostra marca un influencer "és important valorar que no venguin fum, per exemple, que no tingui els seguidors comprats. Hem de fixar-nos en l’engagement que té aquesta persona, la fidelitat que genera entre el seu públic, que siguin actius i que comprin, perquè només així aconseguirem la venda dels nostres productes”.

Per tant, és fonamental que el nostre influencertingui una comunitat de qualitat, i que el nombre de seguidors tingui una correlació amb l’engagement, que tingui el tipus de client que nosaltres volem i que estigui alineat amb els nostres valors”.

Costa també posà en el focus en què “una flor no fa estiu”, és a dir, “cal que tinguem una col·laboració periòdica amb aquesta persona. Amb una única vegada que treballem plegats no aconseguirem objectius”.

Txell Costa durant la seva intervenció a la 6a Trobada empresarial sobre transformació digital. Fotografia: Cris Mongay
Txell Costa durant la seva intervenció a la 6a Trobada empresarial sobre transformació digital. Fotografia: Cris Mongay

La consultora ens parla de tres tipus d’influencers: les celebrities, que viuen de les grans marques; “els que viuen del cuento i ensenyen l’esmorzar”, i les marques personals, persones que més enllà de la seva feina han creat una comunitat i viuen del client final. En aquest aspecte, Costa puntualitza que “aquests són els que ens convenen més perquè tenen una comunitat molt fidel, que la cuiden moltíssim i que està molt acostumada a comprar”.

Perquè no ens enduguem ensurts, o sorpreses desagradables, Costa ens recomana deixar totalment per escrit el nostre tracte amb l’influencer. Per exemple, pactar el tipus de comunicació, la periodicitat, marcar-se un calendari, si sortirà o no la cara de la persona en la imatge utilitzada, i marcar-nos uns objectius, mesurar-los i analitzar-los un cop passi la campanya.

És molt important analitzar l’abans, el durant i el després d’aquesta contractació. Tenir uns objectius xifrables previs, uns indicadors que ens demostrin que aconseguim resultats i, finalment, si hem guanyat seguidors, trànsit, vendes, etc.”, explica Costa

Una altra via és optar per les col·laboracions, on Costa recomana igualment ser molt professional i pactar una tarifa (preu/hora), tenint en compte les accions a realitzar, els drets d’imatge; o decantar-se per convidar-los a experiències amb la nostra marca, on es recau en el wine to wine amb l’influencer.

Comentaris