29.01.2020 |
Territoris.cat

La Diputació de Lleida recolza als alcaldes de la plataforma “Prou morts a la N-240”

El Ple de la corporació ha aprovat una moció que exigeix al govern espanyol "una solució definitiva i consensuada sense més dilacions, que passa per alliberar aquest tram d’autopista per a què es pugui utilitzar com a via alternativa mentre no es construeixi l’autovia".

El president Joan Reñé, amb Jordi Sarlé i Enric Mir, alcaldes de Vinaixa i de les Borges Blanques respectivament
El president Joan Reñé, amb Jordi Sarlé i Enric Mir, alcaldes de Vinaixa i de les Borges Blanques respectivament
La Diputació de Lleida recolza als alcaldes de la plataforma “Prou morts a la N-240”

El president de la Diputació de Lleida, Joan Reñé, ha rebut aquest matí als alcaldes de les Garrigues, el Segrià i el Pla d’Urgell i el president del Consell Comarcal de les Garrigues afectats per la sinistralitat de la carretera entre Lleida-Tarragona, i ha donat el seu “suport explícit” a la plataforma “Prou morts a la N-240”, impulsada pel edils i l’ens comarcal per exigir una solució definitiva a l’elevada sinistralitat de la N-240. Per aquest motiu els afectats demanen al Ministeri de Foment la gratuïtat de l’AP-2 des de Montblanc fins a Lleida. Després, el Ple de la corporació ha aprovat una moció que exigeix al govern espanyol "una solució definitiva i consensuada sense més dilacions, que passa per alliberar aquest tram d’autopista per a què es pugui utilitzar com a via alternativa mentre no es construeixi l’autovia". El tram de la carretera N-240 entre Lleida i Montblanc ha registrat una quinzena de víctimes mortals en els últims sis anys.

En aquest sentit Reñé ha destacat que la N-240 és “la carretera de la vergonya” i ha criticat “l’autisme absolut del Ministeri, que mentre no es projecta i s’executa l’autovia no dóna cap solució a aquest problema”. El president de la Diputació també ha remarcat que la prioritat és “trobar una solució immediata a la sinistralitat, que passa per alliberar l’autopista. A partir d’aquí, cal que es projecti i es dugui a terme la construcció d’aquest tram de carretera molt més fiable que l’actual N-240”. Durant el seu discurs Reñé també ha anunciat que els signants del manifest -els alcaldes de les Borges Blanques, Juneda, Artesa de Lleida, Puigverd de Lleida, Torregrossa i Vinaixa a més del Consell Comarcal de les Garrigues-, tenen una entrevista programada amb el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, per fer força i aconseguir “que el Ministeri acabi entenent la necessitat de la situació al tram de la N-240”. Per la seva part, l’alcalde de les Borges, Enric Mir, ha afirmat que “el fet la Diputació de Lleida recolzi obertament aquest manifest ens esperona a continuar exigint solucions definitives a Madrid per acabar amb el patiment i els perills als que ens enfrontem cada dia amb aquesta carretera”. 

Al manifest “Prou morts a la N-240”, que el Ple de l’Ajuntament de les Borges va aprovar el passat 26 de setembre, es recorda la situació de la carretera, molt transitada per camions i altres tipus de vehicles lents i pesants, i es fa incís en què aquesta via de comunicació nacional que enllaça Tarragona i Bilbao “ha estat desdoblada en diferents autovies al llarg del seu recorregut, però no en la seva totalitat, de manera que el tram amb més sinistralitat que queda per desdoblar és el que va de Montblanc a Lleida”. En aquest sentit, el manifest destaca que el desdoblament de la N-240 “no entra en els plans del Ministeri de Foment fins almenys passat l’any 2024” i per aquest motiu els signants del text exigeixen a Foment “la gratuïtat de l’AP-2 des de Montblanc fins a Lleida de tal manera que s’utilitzi aquesta via de comunicació i transport com a via ordinària”.

D’altra banda el manifest també insta a la Generalitat i a la resta d’institucions lleidatanes, tarragonines i de Catalunya a que “s’adhereixin i participin activament en la reivindicació d’aquest manifest, una tasca que també cal fer extensiva a les associacions representatives dels sectors econòmics i socials del territori”.

Comentarios