25.06.2018 |
Territoris.cat

L'INS Josep Vallverdú de les Borges fa un gir als projectes amb responsabilitat social

Alumnes de l'INS Josep Vallverdú treballen a l'AulABP
Alumnes de l'INS Josep Vallverdú treballen a l'AulABP
L'INS Josep Vallverdú de les Borges fa un gir als projectes amb responsabilitat social

PUBLIREPORTAGE

La veritat és que la primera vegada que Francesc Solans em va parlar de l'AulABP o Aprenentatge Basat en Projectes no era conscient de la magnitud del projecte. I  no ho vaig ser fins que no vaig entrar en aquell espai de coneixement. Francesc em va introduir en la teoria de l'ABP i el meu escepticisme en aquell moment, maig del 2015, es va esvair en entrar en contacte amb aquell laboratori d'experiències, de l'Institut Josep Vallverdú de les Borges Blanques.

Aula de pràctiques del cicle superior vitiniculturaL'institut borgenc es va avançar al seu temps en la creació d'App's, amb una clara aposta tant pel que fa a la direcció com a l'AMPA del centre, i els resultats han estat constatables fins ara. En el seu palmarès creatiu podem destacar una App sobre el turisme a les Garrigues l'any 2014 i una altra sobre la dosificació de medicament per a aquells pacients polimedicats, amb el nom d'Elderly, l'any 2015, entre altres. I amb la voluntat de créixer i evolucionar, aquest curs la proposta va incloure el vessant social, la qual cosa significava un nou esgraó en els reptes als quals s'enfronten els estudiants de l'AulABP: trobar l'objectiu social al qual dirigir el seu projecte, i d'aquí va néixer CATINDjove.

L'institut borgenc es va avançar al seu temps en la creació d'App's, amb una clara aposta tant pel que fa a la direcció com a l'AMPA del centre, i els resultats han estat constatables fins ara


Un equip de dinou alumnes de quart d'ESO, 13 noies i 6 nois, van començar a desenvolupar el projecte CATINDjove, que consistia en la creació d'una App de continguts pedagògics per a escolars de parvulari i primària. El projecte es va completar amb la recerca dels destinataris, que va recaure en l'escola Sirena Primary School, que es troba a Kalyanpur, municipi proper a Calcuta, i que gestiona l'ONG Fundació Daniel Shah & Núria Toneu.

CATINDjove necessitava el suport tecnològic en el qual instal·lar l'App, per la qual cosa els seus impulsors van haver de despertar l'enginy per aconseguir les màquines, i van pensar en la companyia Plusfrésc, cadena de supermercats lleidatana que els va donar suport per a la compra de tauletes noves i per difondre la campanya per aconseguir-ne d'usades

Demostra l'eficàcia d'un nou concepte d'aprenentatge que va molt més enllà del que estem acostumats a veure, ja que, a partir dels reptes proposats als alumnes, aquests apliquen els conceptes que se'ls van posant a prop


Alumnes de l'INS Josep Vallverdú treballen a l'AulABPEn aquestes tauletes, al marge de l'App pròpiament desenvolupada en l'AulABP, s'hi han introduït altres aplicacions, suggerides per centres escolars de les Garrigues, per tal que els receptors puguin treballar altres matèries, sense la necessitat d’haver-les de descarregar de la xarxa, per la manca de connectivitat.

És aquesta una nova iniciativa del centre educatiu de les Borges Blanques que demostra l'eficàcia d'un nou concepte d'aprenentatge que va molt més enllà del que estem acostumats a veure, ja que, a partir dels reptes proposats als alumnes, aquests apliquen els conceptes que se'ls van posant a prop. És un espai on es desenvolupen projectes innovadors, per tal d'aplicar la seua utilitat en benefici de la societat.

Sota la direcció d'Antonieta Bernat i un claustre de 60 professors, s'ofereix un ensenyament amb una dinàmica d'esperit innovador i participatiu. Parlem d’oferta educativa.

El centre ofereix cicles de grau mitjà i superior, de formació professional, que s'estructuren en mòduls de caràcter teòric i pràctic, que es compaginen amb formació pràctica en centres de treball i empreses adients.

S'imparteixen els cicles de grau mitjà de Gestió administrativa i de grau mitjà  d'Instal·lacions elèctriques i automàtiques, cadascun amb una durada de 2.000 hores durant dos anys acadèmics. Però la novetat per a aquest any el cicle també de grau mitjà Olis d'oliva i vins (primera promoció). 

INS Josep Vallverdú Borges BlanquesL'INS Josep Vallverdú continua la seua aposta pel sector del vi, amb el cicle de grau superior Vins, formació de tècnic superior en vitivinicultura, amb competències professionals en la programació i supervisió de la producció vitivinícola i les operacions d'elaboració, l'estabilització i envasat de vins i derivats, amb aplicació dels plans de producció, qualitat i seguretat alimentària. Aquesta formació permet exercir l'activitat en empreses vitivinícoles dedicades a la producció de raïm, elaboració, criança i envasament de vi, així com en grans indústries de destil·lats de vi, elaboració de vinagres i altres productes derivats del raïm i del vi.
Aquesta família professional s'ampliarà pròximament amb el grau superior de Processos i qualitat en la indústria alimentària especialitzada en olis.

Aquesta família professional s'ampliarà pròximament amb el grau superior de Processos i qualitat en la indústria alimentària especialitzada en olis

INS Josep VallverdúEn aquest aspecte, l'INS Josep Vallverdú aposta fermament per garantir la formació i la inserció laboral de les persones que volen treballar en el món de l'elaboració d'olis d'oliva i vins, i estreny els llaços de col·laboració amb les empreses més punteres del sector.

Pel que fa a batxillerat, es poden cursar en el centre el batxillerat d'humanitats i ciències socials i el batxillerat de ciències i tecnologia. Els dos batxillerats tenen matèries comunes i matèries de modalitat, amb tot un ventall de possibilitats per dissenyar el currículum, la qual cosa permet als alumnes accedir a uns estudis o unes professions determinades, estudis universitaris o CFGS.

Comentarios
Entrando en la página solicitadaSaltar publicidad