Mollerussa es converteix en capital mundial de l'autocròs

Mollerussa acull des d'aquest divendres i fins diumenge el Campeonato de Europa de Autocross FIA (Euro AX), una competició que no se celebrava a l'Estat des de feia més de trenta anys 
photo_camera Proves d'utocròs al Circuit La Serra de Mollerussa @JosepAPérez

Mollerussa i l'Escuderia que porta el nom de la ciutat han aconseguit un dels reptes que perseguien des de feia molt de temps, portar a terres lleidatanes el Campionat d'Europa d'Autocròs. Un objectiu que l'escuderia mollerussenca ha aconseguit amb molt de treball i tenacitat, organitzant competicions d'alt nivell i adaptant el seu circuit natiu del Parc de La Serra a les exigències de la més alta competició.

Toni Castillón, Marc Solsona, i Delfí Lahoz al Circuit La Serra @EscuderiaEl resultat és que la Federació Internacional d'Automobilisme (FIA) ha atorgat la celebració de la darrera prova del Campionat d'Europa a la capital del Pla d'Urgell, que l'acollirà del divendres 8 fins al diumenge 10, en el marc del Circuit de La Serra. Una competició que torna a terres lleidatanes, i recupera una competició mundial per Catalunya, que va celebrar la darrera al municipi gironí de Sils l'any 1998

Segons expliquen director del comitè organitzador del campionat Toni Castillón, i Delfí Lahoz vicepresident de l’Escuderia Mollerussa, la prova comptarà amb la participació d’una vuitantena de pilots de màxim nivell procedents de 17 països d’arreu, i significa el retorn de l’Estat espanyol al calendari europeu i mundial amb voluntat clara de permanència en pròximes edicions.

El circuit de La Serra és l’únic homologat d’autocròs que hi ha a Catalunya, en el qual ha calgut fer una inversió que s’ha de posar en magnitud respecte al posicionament estratègic com a territori que aporta

Delfí Lahoz destaca que la de Mollerussa és la darrera prova del Campionat d’Europa, la qual arriba amb tots els podis per decidir, per la qual cosa arribaran a la capital del Pla d'Urgell pilots procedents d’Alemanya, Txèquia i França encara que també n’hi ha d’Estònia, Itàlia, Portugal, Països Baixos o Bèlgica, i entre ells cinc de  l’Escuderia Mollerussa.

El campionat compta amb 5 categories de vehicles monoplaces, dues d’elles de promoció per a joves. És el cas de la Cros Car Academy per a pilots d’entre 13 a 17 anys, on competeixen els millors pilots júniors de cada país, i la Júnior Buggy,  per a joves d’entre 12 a 21 anys. Les altres 3 són la 1600, on competiran els millors pilots europeus d’aquesta categoria; la Súper Buggy, amb tres possibles guanyadors, i la X Car Cross, nova categoria que s’està implementant enguany.

Autocròs al Circuit La Serra de Mollerussa @JosepAPérez

El camí per l'homologació del Circuit de La Serra

Per aconseguir que el Campionat d'Europa d'Autocròs aterri en terra lleidatana han estat necessàries un seguit d'actuacions per enllestir el Circuit del Parc de la Serra, complint en tot moment amb els requeriments de la Federació Internacional d'Automobilisme (FIA) en matèria d'equipaments d'autocròs. Pel que fa a la pista de manera estricta, s'han reformat els talussos per a passar a ser verticals i s'ha augmentat l'amplària constant del traçat, millorant els sistemes de seguretat passiva en tot el perímetre del circuit, col·locant barreres de formigó en punts clau i construint nous llocs de comissaris. Així mateix, s'ha treballat a perfeccionar el sistema de drenatge, absolutament essencial en aquesta mena de circuits.

L'Escuderia Mollerussa ha enllestit un seguit d'espais destinat als integrants de l'àrea tècnica de la prova, des de la mateixa organització local fins als oficials de la Federació Internacional d'Automobilisme, passant pels mitjans de comunicació,  per tal que puguin exercir la seva labor en unes condicions immillorables.

Comentaris