S’incrementen les reclamacions relacionades amb la pobresa energètica, al Pla d’Urgell

Segons el balanç, l’OCIC ha ates el passat any, 2.479 expedients, una xifra que suposa un increment del 35% respecte a l’any 2015, d’aquests 1.523 corresponen a consultes d’usuaris que han estat resoltes

Huguet i Felip presenten el balanç de l'OCIC 1
photo_camera Huguet i Felip presenten el balanç de l'OCIC

El 40% de les 422 reclamacions que s’han tramitat en el darrer any en l’Oficina d’Informació i Atenció al Consumidor (OCIC) del Pla d’Urgell, corresponen a problemàtiques del subministrament energètic relacionades amb situacions de pobresa. En aquest àmbit l’OCIC treballa en coordinació amb els Serveis Socials, per tal de complementar la documentació dels usuaris que demanen el servei.

Aquesta és una de les xifres més destacades de l’informe anual de l’OCIC comarcal, que han fet públic aquest dimarts, el president del Consell Comarcal Josep M. Huguet i la tècnica responsable Sílvia Felip.

Tot i l’increment dels recursos energètics, el 50% de les reclamacions continuen relacionades amb les operadores de telefonia, continuen les vendes per internet, i les referides a les entitats financeres.

Segons el balanç, l’OCIC ha ates el passat any, 2.479 expedients, una xifra que suposa un increment del 35% respecte a l’any 2015, d’aquests 1.523 corresponen a consultes d’usuaris que han estat resoltes. Les xifres en completen amb 26 denúncies.

El Consell Comarcal del Pla d’Urgell va implantar l’OCIC l’any 2006, i actualment és el servei que tramitat més reclamacions de la demarcació de Lleida. El servei registra actualment una mitjana d’atenció de 25 consultes i 2 reclamacions diàries

Comentaris