La 10a obra de la Vinya dels Artistes reivindica el nostre vincle amb la terra

La Vinya dels Artistes - Mas Blanch i Jové
photo_camera Una família que ha volgut realitzar el somni de conjugar l'art amb la cultura vinícola - Mas Blanch i Jové

 

L’activisme ecològic neix a casa. Aquesta idea va marcar la 10a edició de la Vinya dels Artistes del Mas Blanch i Jové, que enguany inaugurava La Huella de l’artista Eva Lootz, una obra que contenia un important missatge sobre la sostenibilitat i la nostra relació amb l’entorn i la terra.

La Huella és una gran petjada el taló de la qual sobresurt de la terra i alberga una olivera transplantada des del mateix camp d’oliveres on està situada. El conjunt està construït amb pedra seca, fent-se ecos dels murs que formen terrases en la finca del celler, tan presents al llarg del territori. La Vinya dels Artistes - Mas Blanch i Jové'La Huella', l'obra de l'artista Eva Lootz - Mas Blanch i Jové

La petjada que simula parla dels nostres passos al caminar, d’allò 'passatger', de la fugacitat de la nostra existència i també de les mediacions, del nostre viure a través d’utensilis i eines. De la pertinença del caminant a la terra, d’on no en som amos i senyors, sinó que pertanyem a ella.

L’obra és un avís als caminants, un missatge sobre la presència d’allò absent

La Huella parla de la memòria, parla del temps i en l’era digital ens recorda que no només tenim una petjada digital sinó que el nostre cos té una materialitat, l’empremta del qual s’inscriu en l’entorn immediat. En definitiva, una obra que ens recorda el nostre vincle incorruptible amb la terra. 

Al voltant dels 450 assistents presents a l’acte del passat 6 de juliol, La Huella va ser inaugurada amb la posta de sol de fons i amb uns parlaments contundents i reivindicacions en relació al medi ambient i l’emergència climática compartits tant per l’artista com pels responsables de Mas Blanch i Jové, que van reivindicar la necessitat d’actuar, tot afirmant que tenim aquesta responsabilitat ara, i no les generacions futures. 

IMG-20190708-WA0016El sopar sota les estrelles que va cloure la cita - Mas Blanch i Jové

Eva Lootz és una artista pionera en el camp de les instal·lacions escultòriques. D’un estil propi i amb registres molt heterogenis, l’obra de Lootz està marcada per la interacció de matèria i llenguatge. A partir de la recerca i el qüestionament continu, crea espais i obres alienes a la moda, molt personals i experimentals que transiten per la pintura, els materials efímers, la tridimensionalitat... Tot practicant una reflexió contínua entre matèria, llenguatge i art. IMG-20190708-WA0010

Els assistents també van poder conèixer la nova sala Saó del celler on es trobaven exposats els dibuixos de l’artista i també van poder visitar altres escultures que es troben a La Vinya dels Artistes, així com l’impressionant obra de 60m. Entre el Cel i la Terra que el pintor Gregorio Iglesias va crear durant dos mesos enmig de La Vinya dels Artistes i que actualment recobreix les quatre parets de la sala de bótes del celler.
La festa a l’aire lliure clouria la cita, amb un sopar sota les estrelles maridat amb els vins Petit Blanc Saó, Saó Blanc, Saó Abrivat i Saó Expressiu del celler que transportava el públic orient enllà, tant amb l’exotisme de la cuina com del solo de percussió de Luis Tabuenca, músic que recentment ha estrenat l’òpera de càmera “Hor” a la Fàbrica de Creació Fabra i Coats de Barcelona. Després, la festa va continuar amb el DJ Miquel Salla.  

DSC_0395IMG_20190707_005141El músic Luis Tabuenca interpretant el solo de percussió durant la vetllada

Així, i a través de “10 anys d’amor a la terra”, la Vinya dels Artistes de Mas Blanch i Jové, que fou concebuda per Josep Guinovart i inaugurada l'any 2010, arribava als seus 10 anys amb 10 obres úniques exposades de forma permanent enmig del pintoresc paisatge de la finca de la Pobla de Cérvoles. Un indret capaç de maridar cultura vinícola, art, tradició i innovació, que conté les veus dels grans artistes que han sabut escoltar la naturalesa per transmetre el seu missatge a l’home.

Comentaris