Projecte d'alta velocitat entre Lleida, Barcelona, Girona que enllacin amb Tolosa i Montpeller

Tren d'Alta Velocitat a Lleida
photo_camera Tren d'Alta Velocitat a Lleida

Anar de Girona a Tolosa del Llenguadoc en dues hores i mitja, de Barcelona a Montpeller en tres hores, o de Lleida a qualsevol d'aquestes dues ciutats franceses en poc més de quatre hores. Aquests són alguns dels trajectes que apareixen a l'estudi que ha fet la Generalitat per impulsar una xarxa de regionals d'alta velocitat a banda i banda dels Pirineus.

Segons concreta el president d'FGC, Ricard Font​ d'entrada el servei es planteja amb sis trens diaris entre Lleida, Montpeller i Tolosa (que pugen fins als 24 en el cas de l'eix Barcelona-Perpinyà).

Segons les estimacions que fa la Generalitat, la nova xarxa podria tenir fins a 3,79 milions de passatgers anuals, dels quals, un milió ja l'aportaria el futur baixador de l'AVE a l'aeroport de Girona

Tren d'Alta Velocitat a BarcelonaPer impulsar aquest nou servei, el Govern ja ha començat a parlar amb operadors privats que s'hi poden mostrar interessats. Entre aquells amb qui s'han mantingut converses hi ha Ilsa (vinculat a Air Nostrum) o l'italià NTV. I és que, com concreta Font, la intenció és que aquesta nova xarxa de regionals en alta velocitat pugui començar a concretar-se a partir del 2020, que serà l'any en què es liberalitzaran els serveis ferroviaris.

El president d'FGC explica que, d'entrada, es preveu que el servei tingui un dèficit de 3,94 milions d'euros anuals. Una quantitat relativament petita, explica Font, i que es podrà recuperar en pocs anys. Estem parlant que, si tot va bé, serien entre tres i quatre, avança el president d'FGC.

Tram transfronterer de l'AVE i el túnel del Pertús.Els preus dels bitllets

Pel que fa als preus dels bitllets, Ricard Font concreta que aquesta forquilla es podria situar entre els 20 i els 90 euros, depenent de quin fos el trajecte.

Per engegar aquest servei de regionals en alta velocitat, la Generalitat calcula que faria falta comprar onze trens, una inversió que es faria de bracet amb les companyies privades

Font ja ha avançat que la intenció de la Generalitat és poder plantejar el nou servei quan entri en vigor la liberalització ferroviària. Allò que és clar és que, des del 2010, tant, Renfe com SNCF podrien estar-ho fent i no ho fan; per això, en un mercat obert i liberalitzat, crec que el fet important és veure quines són les possibilitats per fer-ho nosaltres, subratlla el president d'FGC.

Comentaris