El 35% dels joves viuria com un drama una apagada tecnològica

Els postadolescents d’avui reconeixen majo-ritàriament (47%) preferir el ritme del reggaeton per ballar, els de 30 anys enquestats (52%) es van inclinar en la seva joven-tut per les Spice Girls

scaly-mountain-3554-013
photo_camera Apagada tecnologica trauma pels joves

Els espanyols més grans de 40 anys són els que menys es plantegen canviar algun aspecte de la seva vida personal per triomfar a nivell laboral. Així ho manifesta el 40% dels enques-tats d’aquesta franja d’edat en els resultats del Zitrómetro, el primer dels estudis impulsats per la marca de refrescos Zitro, de Granini, sota el títol Canvi de prioritats entre generacions, que analitza com canvien els hàbits i prioritats al llarg de la vida. En canvi, els joves espanyols sí que estan disposats a fer algun sacrifici en la seva vida per aconseguir un èxit professional (més del 90% així ho manifesta). Sobretot, si la renúncia té a veure amb mudar-se a una altra ciutat o país (més del 70%).

els joves espanyols sí que estan disposats a fer algun sacrifici en la seva vida per aconseguir un èxit professional

Pel que fa a la moda, hi ha tendències que han marcat generacions senceres i a les que ara, per res del món, tornaríem. És així per a la majoria dels joves en relació a la moda dels pantalons de pota d’elefant. I és que per a gairebé un 38% d’ells ha estat la tendència més horripilant que ha existit. En canvi, per més de la meitat dels de 30 enquestats (53%) i el 36% dels majors de 40 anys, les muscleres han estat la moda que més els horroritza recordar. Altres tendències com els llaços XXL, els tupès, el xandall o les xancletes de piscina a ratlla són detestades per totes la generacions pràcticament per igual.

interior-disco-duro-1024x680La música i la televisió marquen els canvis generacionals Dos aspectes que influeixen a fons en cada generació són els diferents estils i èxits musicals i les sèries o programes de televisió. Mentre que els postadolescents d’avui reconeixen majoritàriament (47%) preferir el ritme del reggaeton per ballar, els de 30 anys enquestats (52%) es van inclinar en la seva joventut per les Spice Girls. Tot i que el major consens per franges d’edat a nivell de gustos musicals és per als de 40 anys: el 85% confessa que les cançons dels Hombres G van ser les que més van marcar la seva adolescència.

D’altra banda, en el terreny televisiu, es reflecteixen també gustos molt diferents per generacions, tot i que les diferents reposicions de sèries i programes aconsegueixen que es comparteixin nostàlgies en diferents dècades. Així, per als vint i trenta anys, el programa preferit de la seva infància era “Oliver i Benji” (32,8% i més del 34%, respectivament), mentre que “El cotxe fantàstic” és la sèrie preferida per més del 36% dels de 40.

El 35% dels joves viuria com un drama una apagada tecnològic

Juntament amb la música i la televisió, les noves tecnologies formen ja part pràcticament inseparable de la nostra vida. Segons reflecteix el Zitrómetro de Granini, per als joves de 20 anys seria impossible viure sense elles. Preguntats sobre què passaria en la seva vida si succeís una apagada tecnològic, els de 20 afirmen literalment que embogirien (un 24% davant només un 7% a partir dels 30 anys). Si a més tenim en compte que més de l’11% dels de 20 buscaria solucions per recupe-rar la connexió sense importar-li el preu que hagués de pagar, s’obté que per a la tercera part d’ells un blackout resultaria un autèntic drama. Mentre que per més del 80% a partir de 30 anys, la hipotètica apagada no suposaria cap daltabaix i el 57% dels de 40 confessa que recuperaria literalment la tranquil·litat que no té actualment

 si succeís una apagada tecnològic, els de 20 afirmen literalment que embogirien

Davant l’oportunitat de tenir més temps lliure, totes les generacions coincideixen que l’invertirien principalment en viatjar (el 42% dels joves, el 35,6% dels majors de 30 anys i el 32,3% dels de 40 anys ) i, en segon lloc, si pot practicar les seves aficions, relacionades amb la cuina, la lectura o la música. La diferència més marcada entre generacions es troba en amb qui passarien aquest temps lliure: mentre que els joves tenen clar que seria amb els amics (10%), els enquestats de 30 i 40 anys ho dedicarien sense dubtar-ho a la família (19% i 20%, respectivament). I és que, amb l’edat, el temps adquireix importància.

En l’àmbit dels projectes o somnis per complir, les diferències entre vint anys, trenta anys i majors de 40 es manifesten de forma rellevant. Mentre que el 70% dels trenta i més del 68% dels majors de 40 confessen voler donar la volta al món abans que sigui massa tard, entre els joves destaca una àmplia minoria que afirma voler practicar un trio (15%) o fer-se un tatuatge (12%) entre els seus principals somnis per complir. Aquest grup d’edat és també el que reconeix mantenir uns hàbits de vida menys saludables. A la majoria dels enquestats d’aquest grup (60%) els agradaria deixar de fumar, menjar millor o fer més esport, per davant dels majors de 40 (prop del 40%) i dels de trenta (35,6%), que no ho veuen tan prioritari.  

Comentaris