La desinversió en la línia de tren Lleida-Barcelona és 'vergonyosa' segons el conseller Rull

El conseller de Territori i Sostenibilitat ha recordat que la Generalitat presentarà pròximament un contenciós contra Adif per incompliment de les inversions previstes

Josep Rull visita les obres del pas soterrat de l'estació de Mollerussa
photo_camera Josep Rull visita les obres del pas soterrat de l'estació de Mollerussa

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, ha visitat aquest divendres les obres del pas soterrat per a vianants que el Departament està construint en l'estació de tren de Mollerussa, una obra que estat previst que finalitzi al mes de desembre, i que donarà pas a la construcció de la nova estació d'autobusos.

Rull Visita obres estació MollerussaEl pas sota les vies del tren de la línia entre Lleida i Barcelona ha servit com argument perquè el conseller Rull assegurés que no ens resignem al fet que sigui una línia ferroviària testimonial que només surti als mitjans per les incidències que pateix.. El titular de Territori i Sostenibilitat ha qualificat de vergonyosa la falta d'inversió en la línia entre Lleida i Barcelona, que en només una setmana ha patit tres avaries. En aquest sentit Rull ha recordat, que el Govern presentarà pròximament un recurs contenciós administratiu contra l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif) per incompliment de les inversions previstes.

El pas soterrat comunicarà les dues andanes de l'estació i els carrers a banda i banda de la via. D'aquesta manera, donarà continuïtat a la trama urbana i millorarà la permeabilitat i la mobilitat d'aquesta zona, fins ara dividida per les vies del tren. Els pas tindrà una longitud de 15,5 metres i 4 d'amplada, amb una alçada lliure a l'interior de 2,75 metres. Estarà adaptat a persones amb mobilitat reduïda mitjançant rampes i ascensors a banda i banda del pas.

Rull Visita MollerussaPel que fa a l'estació d'autobusos, que està en procés d'adjudicació es construirà davant de l'estació de tren paral·lela a la carretera de Linyola i constarà principalment d'una andana lineal, amb una capacitat d'estacionament de 4 autobusos en bateria i disposarà davant aquesta d'una zona per a un autobús addicional i tres places per a taxis. L'andana principal, la zona d'espera exterior i l'edifici de serveis de l'estació estaran protegides amb una coberta metàl·lica.

Segons el conseller Rull, ambdues obres estaran finalitzades en el termini de deu mesos, ja que s'estan complint els terminis de manera rigorosa i buscant el menor impacte possible per a la població.

Comentaris