24.05.2019 |
Territoris.cat

L'empresa MC Mutual reclama a una veïna de Mollerussa 7.031 euros, de la baixa de malaltia

Segons d'Institut Català d’Avaluacions Mèdiques (ICAM), no es podia avaluar a la pacient Silvia Helas donat que en l'expedient del CAP de Mollerussa constava que s'havia tramitat la baixa i l'alta amb la mateixa data

Silvia Helas revisa la documentació del seu cas
Silvia Helas revisa la documentació del seu cas
L'empresa MC Mutual reclama a una veïna de Mollerussa 7.031 euros, de la baixa de malaltia

La veïna de Mollerussa Silvia Helas està patint un autèntic calvari, d'ençà que el passat dia 18 de gener, l'empresa MC Mutual l'hi va comunicar que havia de reemborsar els 7.060 euros corresponents a la baixa mèdica que havia percebut, durant prop d'un any.

Helas tenia visita concertada amb MC mutual i amb l'ICAM, per tal d'avaluar la malaltia i la possible discapacitat laboral, el dia 19 de gener de 2016, després d'un any de tractament i revisions puntuals, però 24 hores abans la Mutua, se li comunica que ambdues visites s'han suspès i que des del servei de salut pública els comuniquen que no els consta que estigués de baixa.

La pacient es va presentar al CAP de Mollerussa per tal d'esbrinar el que havia succeït, sense rebre més arguments, tan sols que la baixa estava feta amb una data i no es podia modificar.

Silvia Helas va començar a treballar en una empresa de Mollerussa a través de l'ETT Randstad, i el 22 de febrer de 2015 es va desmaiar a la feina, per la qual va ser tractada d'urgència al CAP de Mollerussa, i atesa pel metge de capçalera Jose Luís Rodoreda, qui l'hi va fer la baixa mèdica. Des d'aquesta data i fins al 18 de gener de 2016, la pacient ha estat atesa pel metge, i ha assistit a les revisions de la mútua, ha estat derivada als especialistes, pels mateixos facultatius, i ha rebut la medicació que aquests han considerat.

Silvia HelasA Silvia Helas se l'hi va diagnosticar una fibromiàlgia, diverses hèrnies discals i episodis depressius, en el decurs dels mesos, i en cap moment se l'hi va comunicar que havia de demanar la renovació de la baixa, ni per part del metge de capçalera ni de l'ATT ni tampoc de la mútua, per la qual cosa, va seguir el tractament i les visites amb total normalitat. En aquest sentit, Helas explica que la primera vegada que l'hi recorden l'obligatorietat de renovar les baixes, va ser quan va demanar explicacions a la direcció del CAP del Pla d'Urgell, del perquè no constava la seva baixa en l'expedient mèdic.

Tant el Dr. Rodoreda, com la direcció del CAP de Mollerussa no s'han volgut pronunciar respecte al cas de Silvia Helas, per considerar que és confidencial.

Helas, aquest matí s'ha personat als jutjats socials per demanar els tràmits per la impugnació de la baixa, o el possible incorriment de negligència administrativa, per part d'alguna de les parts actores, en el cas. Els jutjats l'hi han adjudicat una lletrada d'ofici per iniciar el procediment.

Des del mes de gener, Helas no percep la prestació, per la qual cosa, el banc l'hi reclama el lloguer del pis, i les companyies de subministraments energètics el mateix, per la qual cosa es troba en una situació de total indefensió.

Helas també ha presentat un escrit al Col·legi de Metges de Lleida per tal que estudi el seu cas en la propera junta, així com a altres departaments de l'administració i el Consell Comarcal del Pla d'Urgell.

Comentarios