L'INS Mollerussa, un dels vuit centres catalans amb itinerari per a alumnes amb discapacitat

El curs dels Itineraris Formatius Específics comença a l'institut de la capital del Pla d'Urgell amb 9 joves de 16 a 20 anys que aprendran sobre la cura dels animals i espais verds

Pla general on es poden veure els alumnes de l'IFE a l'INS Mollerussa dins un dels hivernacles de l'equipament, el 24 d'octubre de 2016. (Horitzontal)
photo_camera Pla general on es poden veure els alumnes de l'IFE a l'INS Mollerussa dins un dels hivernacles de l'equipament

El curs dels Itineraris Formatius Específics (IFE) per a alumnes amb discapacitat intel·lectual lleu o moderada reconeguda durant l'ensenyament obligatori han començat aquest dilluns a 8 instituts d'arreu de Catalunya. Aquests estudis comencen com a pla pilot, amb una durada de 4 anys i amb una oferta de 100 places estan adreçats a joves d'entre 16 i 17 anys amb l'objectiu que puguin ser inserits al món laboral amb l'adquisició d'unes competències que els permetin ''viure dignament''.

Un dels centres on s'imparteix l'IFE és l'INS Mollerussa, on han començat 9 joves que aprendran sobre la cura d'animals i els espais verds aprofitant els equipaments de l'escola, que compta amb hípica, granja de vedells i també horts i hivernacles. La cap d'estudis, Carme Rovira, ha destacat que a més a més, els nois podran ''interactuar'' amb els altres alumnes que cursen els cicles formatius de la família agrària.Pla general on es pot veure els alumnes de l'IFE a l'INS Mollerussa amb els professors a la quadra dels cavalls del centre, el 24 d'octubre de 2016. (Horitzontal)

Rovira ha destacat que les condicions de l'equipament suposen un ''avantatge'' pel fet que els alumnes podran entrar en contacte directe amb els animals i els espais verds. Al centre s'hi cursen 4 cicles de la família agrària, serveis socioculturals, i activitats fisicoesportives en medi natural, i dins d'aquests n'hi ha com els de jardineria o producció agropecuària. Segons Rovira, els alumnes de l'IFE s'integraran al treball de la resta dels alumnes i ha posat com a exemple la formació en hípica, ja que l'institut disposa de 26 cavalls i amb ells faran tasques com la neteja de les quadres o raspallar els animals.

Una altra de les tasques que aprendran els joves serà la del treball en un hort o el manteniment de les plantes d'un hivernacle. Així mateix, visitaran periòdicament la granja de vedells i descobriran les tasques que s'hi porten a terme com l'alimentació del bestiar i la producció de llet.

Tot plegat conjuntament amb la resta dels alumnes, i segons Rovira, d'aquesta manera es busca treballar la integració social, ja que a primer cop de vista, ''són alumnes que els manca confiança i els falta autoestima'', de manera que es pretén reforçar aquestes actituds en si mateixos. 

Comentaris