Nufri destinarà una part de les vendes de Fuji de segona categoria a un projecte al Camerun

La companyia del Pla d'Urgell, amb la col·laboració de Plusfresc i Mans Unides, ofereix bosses de 2 quilos d'aquesta poma a un preu lleugerament inferior amb l'objectiu d'evitar el malbaratament alimentari

 

Responsables de Nufri, Plusfresc i Mans Unides, menjant pomes Fuji de la campanya endegada per l'empresa hortofructicola lleidatana. Imatge del 4 de maig del 2017. (Horitzontal)
photo_camera Responsables de Nufri, Plusfresc i Mans Unides, presenten la iniciativa solidària

La companyia hortofructícola Nufri, amb la col·laboració de Plusfresc i Mans Unides, ha posat en marxa una campanya per valorar la poma Fuji de segona categoria, un producte que resulta més complicat de col·locar al mercat -i més tinent en compte els baixos preus de la fruita dolça- pel fet de presentar un aspecte visualment menys atractiu que la fruita de gamma alta, malgrat conservar tot el seu gust, segons ha remarcat Ignasi Argilés, director de producció i comercialització de Nufri. Així mateix, la iniciativa vol contribuir a reduir el malbaratament alimentari, ja que molts cops aquesta poma de categoria inferior s'ha d'acabar llençant o destinar-la a la indústria, tal com ha assenyalat Xavier Navarro, responsable de fruites i verdures de Plusfresc.

Amb aquests objectius, Nufri comercialitzarà bosses envasades de Fuji en un format de dos quilos amb el lema Ningú és perfecte, no et fiïs de les aparences i gaudeix del millor sabor. Per dur a terme la campanya, l'empresa hortofructícola compta amb la col·laboració de la cadena de supermercats Plusfresc, als establiments de la qual es poden adquirir les bosses envasades de poma Fuji. La iniciativa es durà a terme entre els mesos i de maig i juliol i Nufri preveu destinar-hi mig milió de bosses de dos quilos, fins a un milió de quilos. Tot i això, La firma manté converses amb altres cadenes de distribució per tal de fer arribar la campanya arreu de l'Estat.

la iniciativa vol contribuir a reduir el malbaratament alimentari, ja que molts cops aquesta poma de categoria inferior s'ha d'acabar llençant o destinar-la a la indústria

Algunes les bosses de pomes Fuji envasades per Nufri en el marc de la campanya per donar valor a la fruita de segona categoria. Imatge del 4 de maig del 2017. (Horitzontal)Les bosses es comercialitzen a un preu per quilo lleugerament per sota del que tindria la Fuji de gamma alta, entorn de un 20% inferior, però no s'ha volgut rebaixar més, ja que part dels ingressos que s'obtinguin de la venda d'aquestes pomes aniran per a un projecte de Mans Unides al Camerun. En concret, els diners es destinaran a una escola de capacitació agrària d'aquell país per ensenyar a la gent a cultivar productes agraris d'una forma sostenible. No és un tema de donar peixos sinó d'ajudar a pescar, ha assenyalat Argilés. Nufri es compromet a aportar a aquest projecte solidari un mínim de 3.000 euros, quantitat que s'incrementaria en funció de la resposta que acabi tenint la campanya de venda de pomes Fuji de segona categoria per parts dels consumidors.

El representant de Mans Unides, Àngel Alsina, ha recordat que l'ONG, amb la col·laboració de persones voluntàries, treballa per reduir la fam en els països desafavorits. En aquest sentit, ha destacat que el projecte al qual es destinaran part dels diners de la venda de les pomes Fuji pretén millorar les condicions de vida en comunitats de camperols pobres per ajudar-los a guanyar-se la vida i a sortir de la misèria.

En concret, els diners es destinaran a una escola de capacitació agrària d'aquell país per ensenyar a la gent a cultivar productes agraris d'una forma sostenible

El lema de la campanya de Mans Unides d'aquest 2017 porta per lema 'El món no necessita més menjar sinó que necessita més gent compromesa', amb l'objectiu de combatre la fam al món. Sense adonar-nos-en llencem molts aliments, quan podrien arribar a les mans de moltes persones que moren per no tenir-los, ha manifestat Maria Aurora Aubach, també de Mans Unides. I és que segons l'ONG, actualment un terç dels aliments que es comercialitzen al món acaben llençats a les escombraries.

Sense adonar-nos-en llencem molts aliments, quan podrien arribar a les mans de moltes persones que moren per no tenir-los
 

Des de Nufri han explicat que en funció de l'acollida que tingui la iniciativa i amb vista a l'any vinent, la firma es plantejarà si repeteix la campanya amb la Fuji o si l'amplia a altres varietats de fruita.

Comentaris