Optimisme a les estacions d'esquí lleidatanes davant les previsions d'un hivern llarg, fred i amb molta neu

Baqueira Beret confia obrir el 26 de novembre, mentre Boí Taüll, Port Ainé, Espot, Tavascan i Port del Compte treballen per fer-ho el 2 de desembre

Presentacio_campanya_neu_001_VR (1) 2 inteiror
photo_camera Presentació de la campanya aquest dimecres a la Diputació de Lleida

Les onze estacions d'esquí del Pirineu de Lleida encaren amb optimisme la temporada 2016-2017 en la qual esperen vendre un total d'1.333.947 forfets, xifra que representaria un increment del 5% en relació amb l'anterior, que ja va ser bona, i recuperar així les xifres d'abans de la crisi. I és que les previsions d'un hivern llarg, fred i amb molta neu fan preveure una campanya més llarga que en anys anteriors, de 143 dies, respecte als 128 de la passada.

Els complexos lleidatans, que oferiran 492,5 quilòmetres esquiables distribuïts en 245 pistes, han invertit enguany 8,7 milions d'euros, a més dels 400.000 euros que s'han destinat a la millora dels accessos a Port Ainé. Baqueira Beret preveu encetar la temporada aquest dissabte 26 de novembre, mentre Boí Taüll, Port Ainé, Espot Esquí, Tavascan i Port del Compte treballen per obrir el 2 de desembre, tot i que ho acabaran de decidir en funció de les nevades que puguin caure en les pròximes hores i dies.

Les onze estacions d'esquí esperen superar l'1,3 milions de forfets i recuperar xifres d'abans de la crisi

La Diputació de Lleida ha acollit aquest dimecres la presentació de la nova campanya per promocionar la temporada d’esquí a les 11 estacions de les comarques de Lleida i l’Aran en presència dels seus responsables i representants.

El president de la Diputació de Lleida, Joan Reñé, ha indicat que les perspectives per a la pròxima campanya de neu són molt bones alhora que ha agraït “l’esforç i el compromís reiterat” de les estacions per introduir millores als seus equipaments any rere any.

Reñé ha destacat el gran impacte econòmic que representa pel territori l’activitat que generen les estacions d’esquí lleidatanes, amb unes xifres en la temporada 2015-16 d’uns 377,5 milions d’euros, pujant el nombre de llocs de treball creats de forma directa a 1.500, als que s’han de sumar uns 7.500 d’indirectes.

Durant l'ace s'ha fet públic que la Val d’Aran, l’Alta Ribagorça, el Pallars Sobirà, el Solsonès, l’Alt Urgell i la Cerdanya lleidatana són cada any la destinació triada per una gran part dels aficionats a l’esport de l’esquí. En concret, la temporada 2015-16 el 65,63% dels esportistes que van esquiar a Catalunya ho van fer a les estacions del Pirineu de Lleida, com també el 26,80% del nombre d’esquiadors que ho van fer als complexos hivernals del conjunt de l’Estat espanyol.

Campanya d’hivern Ara Lleida per estimular l'esquí i potenciar les activitats complementàries a la neu

La Diputació de Lleida, mitjançant el Patronat de Turisme, ha posat en marxa la campanya Pirineu de Lleida, la Catalunya blanca, amb un pressupost de 400.000 euros. L’objectiu de la campanya és estimular la pràctica de l’esquí als 11 complexos d’hivern del Pirineu de Lleida, però també per captar públic no esquiador i potenciar les activitats complementàries a la neu.

La campanya inclourà, igual que en edicions anteriors, un concurs fotogràfic al qual els participants podran enviar les fotografies que vulguin per mostrar què els representa i quines emocions els transmet la neu de Lleida.

Comentaris