Els sectors empresarial i institucional impulsen la plataforma logística de Lleida

Presenten l'Estudi del potencial logístic de la província i Reñé emplaça els principals agents econòmics a constituir un lobby que defineixi les accions a desenvolupar

Presentacio_estudi_logistic_sector_006_VR interior
photo_camera Presentació aquest dijous de l'estudi amb un centenar d'assistents

El president de la Diputació de Lleida, Joan Reñé, ha donat aquest dijous el primer pas per crear un grup de treball amb representants del món empresarial, logístic, universitari i de l’emprenedoria per impulsar la plataforma logística de Lleida, aprofitant la potència del sector agroalimentari, el posicionament geoestratègic i les comunicacions del territori.

Gairebé un centenar de representants del món empresarial han assistit a la jornada convocada per la Diputació per conèixer i analitzar les potencialitats del territori i unir esforços per aconseguir que Lleida es converteixi en el referent logístic de Catalunya.Presentacio_estudi_logistic_sector_004_VR texte

El president de la Diputació de Lleida, Joan Reñé, juntament amb el president de Ferrmed, Joan Amorós; del director de la Divisió de Territori i Sostenibilitat de l’Institut Cerdà, Lluís Inglada, i de la directora de la Divisió d’Innovació i Transport/Logística de l’Institut Cerdà, Marta Sánchez, han presentat les conclusions de l’Estudi del potencial logístic de la província de Lleida.

La jornada de treball ha reunit un centenar de persones, entre les quals directius i gerents de les principals empreses en volum de negoci de les comarques lleidatanes; representants del Port de Tarragona, de la Cambra de Comerç de Lleida, de la Universitat de Lleida (UdL), de PIMEC, de la COELL, d’Asotrans, d’Edullesa, de Mercolleida, d’Afrucat, d’Actel, de GlobaLleida, del Parc Tecnològic de Gardeny, així com representants del món local, entre d’altres.

En finalitzar la trobada, el president de la Diputació de Lleida ha emplaçat els principals agents del sector econòmic lleidatà a una trobada, que es convocarà en les pròximes setmanes, per constituir un grup de treball que defineixi les principals accions a desenvolupar per impulsar la plataforma logística.

Reñé ha explicat que l’estudi pretén valorar el fet que Lleida és un nus de comunicacions excepcional on conflueixen els corredors de Barcelona-Madrid, Tarragona-País Basc i Terres de l’Ebre-Lleida-Aran-França.

L'estudi planteja la millora de les infraestructures a la xarxa viària i ferroviària

Així mateix, ha indicat que les comarques lleidatanes produeixen i gestionen més de 30 milions de tones en el sector agroalimentari, de les quals prop de 5 es gestionen i traslladen a través del Port de Tarragona. Per aquest motiu, ha insistit en la necessitat de tenir comunicacions més ràpides, segures i eficients que permetin les comarques de Lleida desenvolupar tot el seu potencial logístic.

Les principals conclusions de l’estudi indiquen que el potencial de Lleida per projectar-se com a plataforma logística es basa en aspectes com el context socioeconòmic com a referent al sector agroalimentari; d'infraestructures, amb una xarxa viària ben planificada al voltant de la capital, l’aeroport de Lleida i la futura connectivitat amb el corredor; la seva posició geoestratègica, situada en una excel·lent ubicació, a la cruïlla dels dos corredors principals de mercaderies, i pel que fa a oferta i demanda, amb una projecció de la demanda positiva, amb la disposició d’oferta de sòl logístic amb preus estables i competitius i compta amb eines de desenvolupament i innovació pel territori (Universitat de Lleida, IRTA, GlobaLleida, etc.).

No obstant això, l’estudi determina que s’haurien de desenvolupar una sèrie d’accions estratègiques per desenvolupar el potencial logístic exposat. A més del desenvolupament de l’oferta de serveis intermodals i de la logística al servei del territori, un dels aspectes més importants és la millora de les infraestructures a la xarxa viària i ferroviària.

L’estudi planteja un full de ruta amb diferents actuacions entre les quals es marquen com a més prioritàries la finalització de les obres de l’autovia A-27 i la seva connexió amb l’autopista AP-2 i la posada en servei de l’autovia A-14 entre Lleida i l’aeroport d’Alguaire, així com el Pla d’acció per a l’impuls de la terminal intermodal del Pla de la Vilanoveta i les adaptacions de la línia ferroviària Tarragona-Reus-Lleida.

A mitjà i llarg termini planteja l’inici de les obres de l’autovia A-14 entre Lleida i França pels Pirineus (Almenar – Soperia), el desdoblament de la C-13 entre Lleida i Balaguer, el desdoblament de la C-14 entre Tàrrega i Montblanc i el desdoblament de la C-12 entre Lleida i Tortosa, entre d’altres.

Comentaris