El congrés creatiu de Sónar Sónar+D ha avançat avui el programa de la seva 6a edició que es desenvoluparà sobre 5 eixos orientats a imaginar el futur des de diferents àmbits. El futur de l'exploració espacial, el futur de la música, el futur de les experiències audiovisuals, el futur d'Internet i el futur de la intel·ligència.
El primer dels eixos, el futur de l'exploració espacial, prendrà com a guia el projecte Sónar Calling GJ273b i hi participaran organitzacions com la NASA, que explicarà com els artistes poden facilitar la recerca de nous planetes habitables, el MIT Media Lab i The Long Now Foundation.
L'estudi del futur de la música permetrà als visitants conèixer noves maneres de distribució digital de la música amb companyies com Google Magenta o Jukedeck que plantejaran com la intel·ligència artificial pot ser un col·laborador més dins del procés creatiu. També intervindran creadors com Ryuichi Sakamoto, Alva Noto o Isaki Lacuesta, que duran a terme diverses ponències entorn als seus nous espectacles que presentaran al Sónar.
Les experiències audiovisuals també prendran partit del Sónar+D amb workshops i ponències de creadors com Zach Liberman, Paul Raphaël o l'estudi Garage Stories on es podrà explorar la transició des de la realitat virtual a la realitat augmentada. Aquest any Sónar+D ha fet créixer l'espai per l'audiovisual immersiu i l'àudio en 3D amb Sónar360° by MEDIAPRO, un nou espai esfèric de 19 metres de diàmetre amb projeccions i shows audiovisuals en format Full Dome.
A part de l'espai Sónar360° by MEDIAPRO també tindrà lloc SonarMies, un espai al pavelló Mies van der Rohe que es convertirà en objecte d'exploració sonora de la mà de Sonic Earth, de l'artista Mileece.
Un altre dels eixos serà el futur d'Internet, atès que el model actual d'Internet està en crisi, es mirarà cap a on pot anar el web en el futur pròxim. Per fer-ho, Sónar+D comptarà amb Ian Rogers i Mat Dryhurst i amb les organitzacions Tactial Tech, que impartirà 2 workshops sobre seguretat i privacitat digital, i Mozilla Foundation.
El congrés també debatrà el futur de la intel·ligència on companyies com Pandora, Bandcamp i Google Magenta, que explicaran la cruïlla que està sorgint entre intel·ligència artificial, intel·ligència col·lectiva i intel·ligència humana. L'enginyera de so Susan Rogers també participarà en un workshop on presentarà un estudi de com el cervell processa la música.
A banda de les activitats entorn dels cinc eixos representatius, el Sónar+D repetirà l'àrea de negocis Startup Garden que impulsarà 30 start-ups d'arreu del món. Startup Garden comptarà amb sessions de mentoring amb mentors especialitzats en distribució digital com Scott Cohen o Dhiraj Mukherjee, entre altres.
El Market Lab de Sónar+D comptarà amb 25 empreses, universitats i laboratoris creatius que presentaran les seves últimes novetats. També se celebrarà per tercer any consecutiu el Sónar + D Innovation Challenge, en col·laboració amb la Universitat Pompeu Fabra, on es publicaran 5 reptes durant 5 setmanes el resultat dels quals serà presentat al Sónar + D.