Os de Balaguer reunirà un cop més a artesans i productors de la comarca, enguany amb el valor afegit d'haver superat la primera dècada de la Fira de les Aspres – Fira de la Suca, una convocatòria gastronòmica, turística i cultural, que impulsa l'associació d'empresaris i comerciants de la Noguera Alta, una entitat que porta el nom amb el qual van batejar la mostra.
El certamen, que tindrà lloc el dissabte 7 de desembre, reunirà a productors i artesans que oferiran mel, torrons, oli o embotits, articles elaborats en la comarca, i que el públic visitant podrà tastar i adquirir en origen. El programa es completarà amb una mostra d'oficis antics, i la participació dels Grallers d’Os de Balaguer, i per la quitxalla jocs i passejades amb poni
El vessant cultural l'aportarà l'exposició de l'artista de les Borges Blanques, Sara Boldú Els artistes van en tractor, un recull d'impressionants fotografies i vídeos dels conreus i tasques agrícoles, a la vista d'un dron. La mostra es podrà visitar a l’ermita de Sant Antoni d’Os de Balaguer
La jornada, que es prolongarà fins a les dues de la tarda, s'inaugurarà amb un esmorzar popular i gratuït per a tots els assistents que consistirà en pa torrat, oli i mel, origen del mot La Suca, tal com marca la tradició.
El programa de l’Associació de Comerciants i Empresaris Les Aspres del Montsec inclou una atractiva proposta cultural i gastronòmica que sota el format de gimcana, animarà al públic a recórrer els racons més representatius del patrimoni local, en els que trobaran premis convertibles en articles de les parades de la mostra.
Deu anys impulsant el territori
L'Associació d'Empresaris i Comerciants Les Aspres del Montsec, va néixer a Os de Balaguer, reunint a empresaris i comerciants de la Noguera Alta. La voluntat dels impulsors no era altra que la de participar en el desenvolupament equilibrat i sostenible, la promoció del territori en els eixos humà, social, cultural i econòmic, respectant la història i les tradicions, sense renunciar a la utilització de les noves tecnologies, per tal d'aconseguir una dinàmica d'activitats i iniciatives que signifiquin un moviment constant de visitants.Per aconseguir els seus objectius, l'entitat treballa en l'organització d'accions, esdeveniments i activitats de promoció i divulgació dels municipis, de les empreses i comerços de la Noguera Alta.



