La insuficient despesa pública en educació condiciona la resposta als reptes que planteja

Els alumnes de cinquè de l'escola Mestre Ignasi Peraire en el projecte web (5)
photo_camera Els alumnes de cinquè de l'escola Mestre Ignasi Peraire treballant en el seu projecte web

El CTESC (Consell de Treball, Econòmic i Social de Catalunya) constata un any rere un altre que el percentatge de despesa pública en educació sobre el PIB és inferior a la mitjana estatal, europea i al compromís que conté la Llei d’educació de Catalunya (6% l’any 2021). En conseqüència, el CTESC recomana, un any més, mantenir i incrementar la despesa pública en aquest àmbit.

Així mateix el CTESC constata el delicat moment que viuen l’educació, la formació i la qualificació professionals al nostre país per la confluència de diferents fets: el tancament de centres i la resposta a la pandèmia, la definició i implantació dels currículums a la secundària, la regularització de les plantilles docents, el nou calendari escolar, l’ús del català com a llengua vehicular i les mesures per fer efectiva l’escola inclusiva, entre d’altres.

El CTESC és conscient que el moment actual és complex i que cal donar resposta als reptes apuntats, si bé vol posicionar-se a favor del diàleg i el consens, com a elements indispensables per tal de “garantir una educació inclusiva, equitativa i de qualitat i promoure oportunitats d’aprenentatge durant tota la vida per a tothom”, tal com enuncia l’Objectiu de desenvolupament sostenible 4.

Comentaris