Famílies vulnerables del Pla d’Urgell han vist triplicada la factura elèctrica

L’Oficina Comarcal d’Atenció al Consumidor del Pla d’Urgell ha registrat un increment del 40% del nombre de reclamacions vinculades al consum elèctric
OCIC presentació dades la tècnica Silvia Felip @CCplaurgell
photo_camera OCIC presentació dades la tècnica Silvia Felip @CCplaurgell

L’Oficina Comarcal d’Atenció al Consumidor del Pla d’Urgell ha registrat un increment del 40% del nombre de reclamacions vinculades al consum elèctric.

Les famílies vulnerables del Pla d’Urgell que reben una bonificació en la factura elèctrica estan obligades a contractar una tarifa regulada que, en els darrers mesos, s’ha incrementada fins al triple de l'habitual. Segons la tècnica de l’Oficina d’Atenció al Consumidor, Sílvia Felip, es tracta de famílies que tenen contractades potencies molt reduïdes, d'entre 1,5 i 2,2 kW, i el consum que en fan és molt baix. Així i tot, en molts casos estan pagant preus tres vegades més cars que en el mercat lliure.

L'Oficina Comarcal d’Atenció al Consumidor es coordina amb els Serveis Socials, donat que en la majoria dels casos, es tracta de famílies que no tenen feina, de persones amb alguna discapacitat, o de famílies nombroses a les quals se'ls tramita l'informe de vulnerabilitat. 

Segons la tècnica, també s’han rebut moltes consultes i queixes relacionades amb la facturació de la llum després del canvi de tarifes per horaris que s’ha aplicat des del juny passat. Amb la discriminació horària, les companyies no facilitaven les lectures correctament, per la qual cosa les comercialitzadores feien una estimació a l'alça a l'hora d'emetre les factures. Alguns usuaris, després de no rebre factures durant mesos, les van veure carregades totes de cop, i amb molts errors. En aquests casos l'Oficina Comarcal d’Atenció al Consumidor ha recomanat retornar les factures, ja que les companyies no poden taller el subministrament.

Altres usuaris han presentat reclamacions a comercialitzadores elèctriques que no han complert les condicions que oferien en el contracte, i també han denunciat algunes entitats financeres per fraus en les gestions administratives.

Finalment, les compres per internet continuen rebent un bon nombre de reclamacions. 

Comentaris