Opinió

Com ens relacionem?

Per assentar la gent al territori, evitar despoblació i cercar la construcció de projectes de vida estimulants i de futur han de conjugar-se diferents factors una bona xarxa de subministrament elèctric, el desplegament de la fibra òptica, i una bona xarxa de comunicacions viàries o ferroviàries

Per assentar la gent al territori, evitar despoblació i cercar la construcció de projectes de vida estimulants i de futur han de conjugar-se diferents factors. Abans la salut, l’educació i la feina eren els elements cabdals per crear i generar comunitats, ara en ple segle XXI a aquests elements hi hem d’afegir la garantia d’una bona xarxa de subministrament elèctric (sense talls), el desplegament de la fibra òptica (connectivitat) i una bona xarxa de comunicacions viàries o ferroviàries que ens permetin relacionar-nos, treballar, formar-nos i emprendre.

Aquesta setmana va tenir lloc la reunió de la comissió de seguiment del Pla de Rodalies de Lleida, la qual té per objectiu treballar per millorar les comunicacions dins d’una visió global del que significa el transport públic a les nostres terres, una visió global des de l’àmbit de les infraestructures. En aquesta comissió convocada per la Diputació de Lleida es van posar de manifest la necessitat d’enfortir el nostre sistema de transport públic per poder competir amb igualtat de condicions i permetre relacionar-nos entre les diferents comarques d’una manera lliure, accessible i còmoda. Duplicant freqüències de 6 a 12 en trajecte Lleida-Cervera i de 3 a 6 en el de Lleida-Manresa, coordinant bé els enllaços de l’R12 i R4 i l’alta velocitat, millorar la velocitat comercial, la puntualitat i implantar amb el temps serveis de parada a demanda, tot fent una aposta clara per la digitalització i enfortint les connexions amb la capital, Lleida, com ha de ser, però defugint d’un sistema radial de “Lleida KM0”.

Des de Mollerussa i la resta de capitals de la plana fa temps que demanem una proposta sobre com relacionar-nos millor entre nosaltres. No es pot dissenyar una oferta educativa en el territori que després el sistema de comunicacions no permeti accedir-hi. L’elecció dels estudis va condicionada amb si s’hi pot arribar fàcilment i no en el que es vol estudiar estrictament. Per això,  és molt important combinar i quadrar de manera global i transversal les polítiques educatives i de transport.

Des de Mollerussa, a l’hora d’adjudicar la redacció del Pla de Mobilitat hem incorporat diferents línies d’estudi com la mobilitat sostenible i segura, el disseny del nou carril bici, i també com ens comuniquem i relacionem amb els diferents municipis de la comarca per fer propostes que facin viable una estratègia de transport públic/urbà/conurbat.

En la conferència Mollerussa avui, que vaig fer el setembre de 2021, vaig presentar l’Estratègia 2025 amb actuacions en termes de mobilitat que incloïen vies verdes,  soterrament del pas a nivell del davant del Consell Comarcal, construcció d’un pont elevat en el terme de Golmés connectat amb el futur Vial Nord, la millora dels accessos al Parc de la Serra, una proposta pel traçat definitiu de la via Orbital i la continuïtat de la banqueta del canal afrontant solucions per superar la via del tren (passeig La Salle) i l’A2. En les pròximes setmanes es definirà un procés participatiu entre la ciutadania i també sectorial per recollir propostes

Mollerussa som i serem presents en tots els debats territorials que creiem estratègics, ara és moment de dir-hi la nostra, el futur s’està dissenyant avui. Som-hi!!!

Comentaris