21.01.2021 |

Campanya per demanar un tracte digne per als treballadors de les empreses tèxtils

La campanya publicitària "Conscious Collection" llançada per H&M fa una setmana contrasta amb la realitat de les condicions de treball a les fàbriques de roba de l'Àsia.

Imatge de la campanya de H&M que contrasta amb la realitat dels treballadors.
Imatge de la campanya de H&M que contrasta amb la realitat dels treballadors.
Campanya per demanar un tracte digne per als treballadors de les empreses tèxtils

La xarxa internacional Campanya Roba Neta, que lidera SETEM a l'estat espanyol, exigeix a les empreses líders del sector que paguin salaris dignes. I fa una crida a les persones consumidores perquè pressionin H&M i altres empreses de moda tot signant la petició on line al web internacional de la campanya No more excuses.

Com pot ser una col·lecció de roba conscient quan l'empresa que la produeix no paga salaris dignes a les seves treballadores? "Els nostres clients són el nucli central del nostre negoci. El seu interès per la sostenibilitat va en augment i desitgem que se sentin segurs que tot el que adquireixen en H&M ha estat produït amb el màxim respecte social i mediambiental possible", explica Karl Johan Persson, president d'H&M. Atractives paraules si no fos perquè a Cambodja centenars de treballadores mal alimentades i extenuades per les llargues jornades de treball es desmaien en massa. Qui pot creure llavors al Sr Persson quan mirem a aquestes condicions de treball deplorables? Certament no les persones consumidores informades. Per això la Campanya Roba Neta internacional llança una contra-campanya publicitària que assenyala amb el dit la contradicció entre les declaracions d'H&M i la realitat.

Amb un volum de negoci de 16.389.000 d'euros i un benefici net de 1.963 milions d'euros el 2012, H&M té capacitat per pagar prou als seus obrers i obreres a l'Àsia perquè puguin alimentar adequadament les seves famílies. El compromís de pagar salaris dignes per part de les empreses de roba llançaria un senyal positiu a la resta de la indústria. A Cambodja els sindicats lluiten perquè el salari passi de 61 a 150 dòlars. El 21 de març, el nou salari mínim legal es va fixar en 75 dòlars. No obstant això, segons l'Aliança D'un Salari Digne a l'Àsia (Àsia Floor Wage Alliance), una treballadora cambodjana i la seva família necessitarien almenys 274$ per cobrir les seves necessitats bàsiques, és a dir, gairebé quatre vegades més que el nou salari mínim.

Juntament amb H&M, Inditex, Gap i Levi 's formen part dels principals compradors de la creixent indústria tèxtil de Cambodja. Aquestes empreses tenen els mitjans per millorar les condicions de treball i de vida de les treballadores d'aquest país. I nosaltres, com a consumidors i consumidores, tenim la possibilitat d'exercir la pressió necessària signant la petició internacional de la Campanya Roba Neta.

Campanya per demanar un tracte digne per als treballadors de les empreses tèxtils
comentaris