17.10.2019 |
Territoris.cat

La falta de velocitat quan s'enlairava possible causa del sinistre de l'ultralleuger a Mollerussa

Mossos d'Esquadra i un tècnic d'Aviació Civil es van desplaçar aquest dilluns al lloc del sinistre, a pocs metres de les pistes de vol de Mollerussa, per investigar les possibles causes del sinistre, en el que van perdre la vida els dos ocupants de l'aparell.

Aviació Civil amb el suport dels Mossos d'Esquadra inspecciones el lloc de l'accident
Aviació Civil amb el suport dels Mossos d'Esquadra inspecciones el lloc de l'accident
La falta de velocitat quan s'enlairava possible causa del sinistre de l'ultralleuger a Mollerussa

Un equip d’Aviació Civil, amb el suport dels Mossos d'Esquadra, es van traslladar aquest dilluns fins a l’aeròdrom de Mollerussa per investigar les causes que van provocar l’accident d’un ultralleuger diumenge en el qual van morir els dos ocupants. Segons el president de l’aeroclub La Serra, Jaume Capell, les primeres hipòtesis apunten a què l’aparell no va agafar la suficient velocitat de rotació per enlairar-se, ja que anaven amb el morro alçat però arrossegant la cua.

Restes de l'urtralleuger sinistrat a les pistes de La SerraCapell va afegir que aquest fet va fer que al tallant final de la pista l’aparell no s’alcés i acabés impactant contra un ametller per posteriorment caure fins a la séquia on es va incendiar i provocar la mort dels dos ocupants. De fet, també es va comentar que si l’aparell no hagués xocat contra l’arbre, probablement el sinistre hauria estat menys tràgic.

La investigació d’Aviació Civil va començar ahir amb el suport dels Mossos. Van prendre declaració als testimonis i proves. A més, també es van examinar les restes de l’aparell que han quedat pràcticament calcinades. El responsable d’Aviació Civil va ordenar així la retirada a l’hangar del motor per tal d’examinar-lo a fons.

Capell va insistir que l’ultralleuger, amb 7 anys de servei, estava en perfecte estat, havia superat totes les revisions i tenia un nou motor des de feia un mes, després de canviar-lo al cap de 2.000 hores de vol. En aquests moments, l’ultralleuger ja acumulava 3.200 hores. Aquest ha sigut el primer accident mortal que registra aquest aeròdrom, que va ser fundat el 1990

Comentarios