15.01.2021 |

L'Obra Social la Caixa destina 4.273€ a la campanya de joguines de Creu Roja

L’Obra Social ”la Caixa” a Lleida reafirma el seu compromís realitzant una col·laboració a la Creu Roja de les comarques de La Segarra, l’Urgell i El Pla d’Urgell, per dur a terme el projecte “Apropa’ns a la il·lusió, un gest una joguina!”.

Els voluntaris de Creu Roja preparen les joguines de la campanya.
Els voluntaris de Creu Roja preparen les joguines de la campanya.
L'Obra Social la Caixa destina 4.273€ a la campanya de joguines de Creu Roja

La campanya de joguines és una iniciativa anual de Creu Roja Joventut, que pretén donar suport a les famílies amb dificultats socials i econòmiques que no poden assumir l’adquisició de joguines per als seus fills i filles. Una iniciativa a la que l'Obra Social "la Caixa" ha destinat una dotació econòmica de 4.273 euros.

En aquesta campanya es promou la joguina educativa, no bèl·lica i no sexista, a més del valor de compartir, l’educació intercultural, el consum responsable i el respecte pel medi ambient. En aquesta edició de la campanya, es preveu repartir joguines a més de 16.000 infants de tot Catalunya, cosa que suposa un increment del 88% respecte l’edició de fa tres anys.

El desenvolupament de programes de caràcter social constitueix la prioritat fonamental. La superació de la pobresa infantil a Espanya, el foment de l’ocupació entre col·lectius amb dificultats, l’atenció a persones amb enfermetats avançades i la promoció de l’envelliment actiu i saludable són les línies de treball més destacades. Al costat d’elles, l’entitat impulsa programes educatius i d’investigació, projectes dirigits a la conservació del medi ambient i la divulgació de la ciència i iniciatives per a l’aproximament de la cultura a públics de totes les edats i nivells de formació.

La Caixa va destinar 500 milions d’euros a la seva Obra Social l'any 2012, una quantitat que va distribuir per àrees d’actuació: 331 milions d’euros al desenvolupament de programes socials (67%); 69 milions a impulsar propostes culturals; 68 milions a la promoció d’iniciatives científiques, mediambientals o d’investigació; i 32 milions de suport a projectes educatius.

Amb aquestes xifres “la Caixa” es posiciona com la primera fundació privada a Espanya per volum de pressupost i com una de les més importants del món.

L'Obra Social la Caixa destina 4.273€ a la campanya de joguines de Creu Roja
comentaris