Els impagaments de les quotes comunitàries o bé del lloguer han sigut el motiu majoritari que ha motivat les consultes

El Servei de Mediació Municipal de Mollerussa ha atès 90 sol·licituds durant el darrer any, en les que s'han vist implicades al voltant de 102 persones.

Montse Ruíz. Marc Solsona i Josep Lavín, presenten la memòria del Servei de Mediació
photo_camera Montse Ruíz. Marc Solsona i Josep Lavín, presenten la memòria del Servei de Mediació

Després de sis anys, de la posada en funcionament del Servei Municipal de Mediació de Mollerussa, el consistori considera que es tracta d'una proposta necessària i útil, com a via de resolució de conflictes i evitar arribar a la via judicial, així ho va explicar aquest dilluns, l'alcalde de la capital del Pla d'Urgell Marc Solsona.

Solsona, acompanyat del regidor de Benestar Social Josep Lavín, i la tècnica de l'àrea Montse Ruíz, van presentar la memòria del servei del darrer any, de la que es desprèn que s'ha atès un total de 90 sol·licituds, 5 més que l'anterior. D'aquestes 44 han derivat en l'obertura d'un expedient de les quals en 35 hi ha hagut un procés real de mediació, segons ha explicat l'alcalde de Mollerussa, Marc Solsona.

En total, s'han tancat 27 expedients i 25 han estat resolts amb èxit, per tant el Consistori considera que el servei té un 90% d'eficiència. La majoria d'assumptes tractats estan relacionats amb l'impagament de quotes veïnals, mentre que les queixes per sorolls i filtracions d'aigua s'han reduït.

L'alcalde de Mollerussa ha volgut destacar que el 77% de la gent que s'adreça al servei de mediació municipal és del país i ha volgut desmitificar d'aquesta manera la percepció que a vegades es té que aquest servei només està encarat a atendre la immigració. La franja d'edat que més s'ha adreçat al servei oscil·la entre els 40 i els 59 anys i el 85% ha puntuat entre el 8 i el 10 la qualitat de la mediació.

L'Ajuntament de Mollerussa, va incorporar el servei de mediació de conflictes per intentar evitar que aquests arribessin als jutjats. Segons dades facilitades en la presentació de la memòria anual, en els 35 expedients oberts en el darrer any s'han atès un total de 102 persones. La majoria dels conflictes estan vinculats amb els impagaments de quotes, però també hi ha els dubtes en la gestió de les comunitats de veïns, que se situen com la segona demanda més comuna en la memòria. Els problemes de convivència suposen un 11% del total de sol·licituds, i en quart lloc hi ha les queixes per sorolls i filtracions d'aigua, que fins ara estaven en la segona posició de les demandes.

Comentaris