Administracions i societat civil exigeixen el rescat immediat del peatge de l'AP2
Els agents que signen la declaració de Montblanc, al marge de la seguretat, consideren imprescindible la connexió Lleida - Tarragona, per al desenvolupament de la indústria agroalimentària.
Després d'anys de reivindicacions es moment d'exigir una solució immediata als problemes de seguretat i transit de la N-240. Aquesta ha estat la conclusió de l'acte que s'ha celebrat aquest dilluns a les Borges Blanques, en el que hi han participat una representació de les administracions i de la societat civil.
Una petició que ha estat argumentada per l'estudi elaborat pel Col·lectiu Conca 22 i l'Ateneu Popular Garriguenc conclou que l'alliberament del peatge és una alternativa considerablement més barata que una nova autovia, ja que el seu cost seria de 115 milions d'euros i la construcció pujaria fins a prop de 305 milions d'euros, segons ha explicat Ramon Queralt, representant de l'Ateneu Garriguenc.
El pilot Isidre Esteve ha estat el conductor de l'acte, que s'ha iniciat amb el parlament de l'alcalde de les Borges Blanques, Enric Mir, que ha demanat una solució urgent per evitar la desagradable situació que suposa perdre familiars i amics a la via.
Ha continuat, president de la Cambra de Comerç de Lleida, Joan Simó, ha destacat la necessitat de la bona connexió entre els territoris pel fet que des de Lleida es considera Tarragona com el seu port natural, i per tant la circulació de mercaderies és destacable.
Per la seva banda el president de la Diputació de Lleida Joan Reñé, que ha tancat l'acte, ha criticat l’estat d’aquesta infraestructura a la qual ha qualificat de tercermundista.
Està claríssim que una via de dos carrils amb la circulació de 10.000 vehicles diaris acaba essent una via del tercer món i no pròpia del segle XXI,
ha dit Reñé.
En aquest sentit, ha afegit que l’Estat espanyol actua en altres punts on el retorn en termes econòmics està molt més qüestionat que en aquest cas que reuneix totes les condicions i condicionants per actuar tot i que el Pla d’Infraestructures que va presentar l’Estat espanyol pels anys 2013- 2024 no contempla cap solució ni actuació per aquest tram.