08.07.2020 |

Duros per quatre pessetes: una campanya històrica pel futur del comerç a Mollerussa

Una de les grans lliçons que aquesta epidèmia ha deixat marcada en les nostres generacions és quant d'imprescindible és el comerç de proximitat, aquell que sempre ha estat allà. I ara, cal cooperar-hi més que mai. 
Una campanya que farà història pel momentt que vivim, i amb la qual tots hi guanyarem
Una campanya que farà història pel momentt que vivim, i amb la qual tots hi guanyarem
Duros per quatre pessetes: una campanya històrica pel futur del comerç a Mollerussa

En diuen “nova normalitat”, però bé sabem que la nova realitat que es deixa entreveure amb l'inici del desconfinament arriba amb novetats per quedar-se. O més que novetats, maneres de fer que potser els últims anys havíem oblidat i que ara ens són necessàries, i que en el present dibuixen uns horitzons no només esperançadors, sinó prometedors.

L'associació de comerciants ha iniciat la que potser serà la campanya més important de tota la seva història, i també de la nostra, perquè amb aquesta campanya, tots hi sortim guanyant: Duros a quatre pessetes. Sí, ho heu entès bé: una campanya amb la qual obtindreu uns quants diners a canvi d'uns pocs.

Com? Doncs amb la nostra moneda: els molleuros. Fent l'entrega d'un màxim de 100 euros, us bescanviaran 120 molleuros.

S'ha instal·lat un punt d'informació al centre, a la plaça Manel Bertrand, on els majors de divuit podran bescanviar o bé 50 euros per 60 molleuros, o bé 100 euros per 120 molleuros (només una vegada per persona).

El canvi es donarà en bitllets de 10 i 5 molleuros i monedes d'1 molleuro perquè sigui fàcil fer les compres sense que quedi canvi (ja que el canvi no es podrà tornar en euros de nou, cosa que desvirtuaria la campanya). 7

Amb un pressupost de 22.000 euros, es calcula que aquesta campanya tindrà un impacte econòmic de gairebé 110.000 euros entre els associats a Mollerussa Comercial i, és clar, un impacte molt positiu sobre la ciutat. Ara ens toca decidir, a cadascun de nosaltres, si volem participar d'aquest moment, i com volem fer-ho. Clar, que tot anirà bé. Perquè entre tots farem el que hem de fer.

5

Una de les grans lliçons que aquesta epidèmia ha deixat marcada en les nostres generacions és quant d'imprescindible és el comerç de proximitat, aquell que sempre ha estat allà. I ara, cal cooperar-hi més que mai. 

Els gegants d'Internet són omnipresents com un núvol densíssim, i ens hem acostumat a viure sota la seva ombra, acceptant que, per cada clic que fem per fer-hi una compra, els qui treballen al comerç de sota casa tindrà un ingrés menys i una angoixa més. 

Fa temps que plou incertesa sobre els comerços del nostre poble, i nosaltres molts cops els hem deixat a la intempèrie.

4cartell_nenaPetita_42x25cmAixò, bé ho sabem, perquè tots en coneixem algun (i més d'un), ha dut a abaixar la persiana de comerços que treballaven molt bé i que van fer tots els esforços per oferir-nos uns serveis i productes que estiguessin a l'altura d'allò que oferien els gegants virtuals.

Però encara és més: la seva qualitat, per defecte, sempre era impecable, molt major que allò que ens oferia el núvol, que no et coneix, la teva felicitat no li preocupa, i no té cap mena d'experiència en cap camp comparable amb la que els comerciants, també els teus assessors personals, et poden demostrar quan entres al seu establiment i hi diposites tota la teva confiança.

Ara, havent après la lliçó, i havent redescobert el gran valor dels nostres comerços, no ens podem permetre tornar a dinàmiques inconscients i anteriors a la crisi que els posin més temps en risc

2cartell_noia_42x25cm

Per molt que tinguis el núvol, quan un comerç s'esfuma, desapareix del teu carrer. I amb ell, els seus productes, la seva experiència, la vida i dinamisme, l'ocupació i els ingressos que donaven a la ciutat. Per molt que tinguis el núvol, a pesar de tot, els qui són infal·libles són els de sota casa teva.

En plena crisi sanitària ha quedat demostrat: Internet no ens podia oferir el que és essencial.

Al·liè al que estava passant, a tot el món i a casa nostra, ens seguia oferint qualsevol producte de qualsevol racó del planeta, que en aquells moments ens resultaven d'allò més inútils. 

A l'inici de la crisi, tots a la vegada, vam girar la vista cap al comerç del costat de casa: ho tenia tot, sabia el que necessitaves i et salvaria d'aquesta crisi.

Potser sí que, allò que un dia ens havia semblat molt barat, ens havia acabat sortint molt car en realitat. Era hora de començar a preguntar-nos, doncs, quant havíem estat pagant vertaderament per un producte o servei quan féiem una compra.

El regateig d'uns pocs euros ens sortia a compte, a canvi de perdre botigues físiques, molta més qualitat, tracte directe, vida a la ciutat i ocupació, i la garantia que tindrem allò que ens fa falta sempre al nostre abast? No. És clar que no.

Ara, havent après la lliçó, i havent redescobert el gran valor dels nostres comerços, no ens podem permetre tornar a dinàmiques inconscients i anteriors a la crisi que els posin més temps en risc: hem de cuidar-nos entre tots i fer un pas cap a una vida més sostenible, justa i feliç de forma conjunta. Això passa per la consciència i la cooperació com a societat, i participar activament de les iniciatives que s'endeguin des de dins i que tinguin per objectiu dinamitzar la vida local després d'aquests mesos d'aturada total.

Mollerussa té experiència en iniciatives conjuntes i innovadores que demanen de la cooperació de la ciutadania, i ara és un moment clau.

 

Duros per quatre pessetes: una campanya històrica pel futur del comerç a Mollerussa
comentaris