Cinema 'made in' Lleida

Escenaris de pel·lícula

És possible que recentment hàgiu vist algunes pel·lícules i també espots publicitaris que s’han gravat en algunes localitzacions de la capital i voltants, si és que no se us han escapat. Sabeu quines?
photo_camera La demarcació de Lleida, tan extensa com diversa, ha estat l'escenari de múltiples produccions nacionals i internacionals - Foto: Aida Pallàs

El potencial de les Terres de Lleida continua descobrint-se dia a dia i racó a racó, de la Plana al Pirineu. Els seus vasts paisatges de contrastos han estat l’escenari de múltiples pel·lícules del segle passat La fiel infantería (1959) ja va dur a Tony Leblanc pel Tossal de la Moradilla i la plaça de Sant Francesc—, i avui està vivint una era dolça com la fruita d’Alcarràs, amb nous talents que no només porten aquí el seu equip de rodatge, sinó que hi troben la inspiració pels seus guions i els actors que conformaran l’elenc de les seves pel·lícules. Aquest és el cas d’Antonio Chavarrías i la seva pel·lícula, La abadesa, o de Gala Gracia, directora de la que serà el seu primer llargmetratge, Lo que queda de ti, qui ja han obert càsting a la zona i es preveu que filmin ambdues pel·lícules pels entorns pròximament. I és que de fet, és possible que recentment hàgiu vist algunes pel·lícules i també espots publicitaris que s’han gravat en algunes localitzacions de la capital i voltants, si és que no se us han escapat. Sabeu quines?

Muntatge - Fotos cedides. Foto Aeroport: Anna Berga
L'Aeroport d'Alguaire ha sigut l'escenari escollit per al rodatge d'espots de diverses marques - Foto superior: Anna Berga

L’aeroport de Lleida-Alguaire

Durant el rodatge de La dona il·legal, l’actriu nominada a millor actriu als Gaudí, Yolanda Sey, recorria també el vestíbul i les pistes d’aquest ‘chic’ aeroport de disseny interpretant la Juliet Okoro, una immigrant nigeriana atrapada en una xarxa de prostitució, camí a Londres, a una nova vida. Anteriorment, la particular obra de l’arquitecte Fermín Vázquez Huarte-Mendicoa havia resultat també irresistible pels escandinaus de l’empresa XXL All Sports United, que van convertir-lo en l’Airport Love per rodar-hi un atrevit espot que volia ser una crítica a la discriminació dels homosexuals a Rússia i que van llançar en paral·lel a la inauguració dels Jocs Olímpics d’Hivern de Sochi (2014). Per l’ocasió, l’aeroport es va omplir de figurants lleidatans, que es creuaven en acrobàcies i jocs impossibles amb esportistes noruecs de primer nivell com Sune Wentzel, Eduard Strand i Anders Solum.

Sala de plens de l'ajuntament de Lleida
El Saló de Plens de la Paeria va ser un dels escenaris de 'La dona il·legal' de Ramon Térmens - Foto inferior: Aida Pallàs

El Saló de Plens de la Paeria de Lleida

L’històric i majestuós Saló de Plens de la Paeria ofereix una llum a través dels seus vitralls dels anys trenta i un aire solemne que el director segarrenc Ramon Térmens no ha volgut desaprofitar. Allà, Térmens hi va rodar una escena de La dona il·legal (2020), una fèrria crítica a la corrupció del sistema de deportació de l’Estat. La trobareu a Netflix.

El Pont de Príncep de Viana

Pasarel·la de Lleida
Des del Pont Vell, l'actor Mario Casas llença al riu un objecte que complica la trama de "El practicante" - Foto inferior: Aida Pallàs

En aquesta escena, el cèlebre rostre de Mario Casas mirava en direcció cap a l’elegant obra arquitectònica de Javier Manterola Armisén, el Pont de Príncep de Viana, per una escena de la pel·lícula El practicante (2020). Des del Pont Vell, l’actor llença al riu Segre un objecte clau sense el qual es complica encara més la trama del ‘thriller’… Podeu visionar-lo a Netflix. 

Rodatge d'un espot de la marca Audi

pont de lleida
La majestuosa estructura del Pont de Príncep de Viana va captivar la marca Audi l'any 2016 -Foto inferior: Aida Pallàs

Potser per les seves notables connotacions tècniques i estètiques, el mateix pont va captivar la marca Audi l’any 2016, quan va rodar-hi l’escena final de l’espot publicitari de l’Audi A4, que recorria amb lleugeresa la ciutat nocturna de Lleida, vista a través de les cortines de llum de l’estructura. Tant va agradar-los el pont, que en el muntatge de l’espot van decidir doblar-ne la llargada, duplicant-ne els tirants d’acer.

Reportatge publicat a la publicació en paper de Territoris Magazín nº #41 (novembre 2022)
Reportatge publicat a la publicació en paper de Territoris Magazín nº #41 (novembre 2022)

Comentaris