10.12.2019 |
Territoris.cat

Fira Tàrrega prioritza la confluència entre projectes artístics i coproductors i promotors nacionals i internacionals

Les sessions de pitching es tematitzaran segons l’objectiu que tingui cada companyia
Les sessions de pitching es tematitzaran segons l’objectiu que tingui cada companyia
Fira Tàrrega prioritza la confluència entre projectes artístics i coproductors i promotors nacionals i internacionals

Fins a un total de 6 sessions de pitching seran una de les activitats principals en aquesta reformulació de l'espai professional de FiraTàrrega que busca passar del model passiu dels estands expositius a un model més proactiu en què els projectes artístics convoquen els professionals per explicar-se amb l'objectiu de trobar socis que es vulguin implicar en la producció o destinataris que puguin obrir nous mercats.
 
Les sessions de pitching es tematitzaran segons l’objectiu que tingui cada companyia: coproducció internacional, circuit internacional, coproducció Espanya - Amèrica Llatina, circuit Espanya - Amèrica Llatina o bé circuit i coproducció Catalunya. Seguint el marc de FiraTàrrega, aquestes propostes són projectes de carrer i per a espais no convencionals, de petit i mig format i de diferents disciplines. 

firatarrega
 
Pel que fa a la selecció dels projectes artístics que participaran, s’ha fet un convocatòria oberta amb la complicitat de diverses entitats relacionades amb les arts escèniques. La selecció s’ha dut a terme entre propostes de membres de les associacions amb les quals Fira té relació com ara AADPC, APCC, ADGAE, TTP o CIATRE, Outdoor Arts UK, XTRAX / Without Walls (al Regne Unit) i la xarxa irlandesa ISACS. En l’àmbit estatal, s’ha col·laborat amb institucions del País Basc, les Illes Balears, País Valencià i Andalusia.
 

FiraTàrrega es renova així amb nous formats d’activitats professionals amb la voluntat de crear oportunitats de cooperació i cofinançament de projectes que es complementen amb speedmetings i ponències expositives.

FiraTàrrega reforça en cada edició el seu paper de punt de trobada, de debat, d’intercanvi i generació de projectes. La renovació física de La Llotja, amb 1.200m2 i 70 estands posa en el centre aquests espais de trobada i intercanvi i segueix essent l'epicentre on tenen lloc els encontres i els agents de les arts escèniques donen a conèixer els seus projectes.
 
Pel que a ponències, cal destacar les sessions que inauguren les activitats professionals de tarda: una sessió de contactes one-on-one concrets i preguntes específiques als responsables de l'Oficina Europa Creativa-Cultura sobre els nous programes europeus, així com una sessió dedicada a “Recursos digitals per a les arts escèniques”, moderada per Marisol López, directora de l'Àrea de Cultura Digital de l’ICEC, on es presentaran 3 models: Magrana, Culturclic i Playtheatres.
 
Gràcies a l’alta participació de professionals del sector, FiraTàrrega és un espai i temps on es gesten els projectes sectorials del futur, ja que s’aconsegueix hibridar el concepte de fira amb el de festival.

Els professionals tenen l’oportunitat de veure els espectacles de les diferents companyies, en directe i amb públics molt diversos.

A data d'avui FiraTàrrega ha acreditat ja 850 professionals de 480 entitats i destaca la presència internacional: amb 170 delegats de 28 països diferents.
 
Es manté una de les sessions estrella d'aquests últims anys, com és el Lunch Meeting entre artistes catalans i programadors internacionals que organitza l'ICEC (Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya), amb uns resultats sempre molt interessants. També en aquesta edició 2019 la Fira treballa fomentant acords de col·laboració amb diverses comunitats autònomes com Navarra, Euskadi, les Illes Balears i el País Valencià. Aquests acords serveixen com a plataforma on cada comunitat pot mostrar propostes / projectes d’artistes locals aprofitant el networking que es produeix durant els dies de Fira. Així mateix, cada comunitat autònoma es responsabilitza dels costos de mobilització de les seves companyies, facilitant als artistes la seva promoció.
 
De cara al futur immediat, una de les prioritats de FiraTàrrega és obrir noves finestres d’oportunitat per als projectes artístics a través de trobades sectorials al llarg de l’any amb voluntat d’estrucutar una xarxa estable de creació i distribució nacional i internacional.

Comentarios