Josep A. Pérez presenta el projecte fotogràfic 'Cotidiane Look' en el Terra Roia Arts Festival de Vilamur

El fotoperiodista mollerussenc s’ha deixat portar per la creativitat del cerverí Sebastià Caus, que des dels anys 90 està treballant en el que s’anomena tècnica Giclée, fotografies digitals de gran format impreses amb la tecnologia piezogràfica
Josep A. Pérez exposa a TRAF de Vilamur ©MartaArgilés
photo_camera Josep A. Pérez exposa a TRAF de Vilamur ©MartaArgilés

El foto periodista i director de territoris.cat, Josep A. Pérez ha presentat el projecte Cotidiane Look aquest cap de setmana en el Terra Roia Arts Festival (TRAF) de Vilamur al Pallars Sobirà. Cotidiane Look és un treball col·lectiu amb l'artista i fotògraf cerveri Sebastià Caus amb el qual han transformat una sèrie de fotografies digitals en obres d'art impreses amb la tècnica Giclèe

Cotidiane Look es va presentar en el TRAF pel fet de tractar-se d'un aparador polièdric de la creació, que combina nombroses activitats relacionades amb la cultura popular i tradicional, arts visuals, narratives, escèniques i musicals. Cada edició promocionarà un art específic diferent, enguany s'ha escollit les arts plàstiques, que comptarà amb multitud d'exposicions i conferències.

Josep A. Pérez exposa a TRAF de Vilamur ©MartaArgilés
Josep A. Pérez exposa a TRAF de Vilamur ©MartaArgilés

Carrers, eres, i altres espais de la vila de Vilamur, han estat escenari d'exposicions, concerts, representacions i altres activitats entre els dies 12, 13 i 14 d'agost. Una desena d'artistes han mostrat la seva obra, així com futurs projectes aprofitant la nombrosa assistència de públic, també, comercialitzar-la.

Josep A. Pérez presentava en la galeria habilitada en els baixos de Cal Breiko, un espai singular del municipi del Pallars Sobirà de principis del segle passat, el projecte amb la voluntat d’aconseguir el retrobament entre l’origen i la transformació digital de la fotografia, han sorgit iniciatives sorprenents i innovadores que han aconseguit una nova convivència artística i creativa.

El fotoperiodista mollerussenc s’ha deixat portar per la creativitat del cerverí Sebastià Caus, que des dels anys 90 està treballant en el que s’anomena tècnica Giclée, fotografies digitals de gran format impreses amb la tecnologia piezogràfica: Illuminati, El Sant Misteri i la Sakura són exemples del seu palmarès.

Josep A. Pérez exposa a TRAF de Vilamur ©MartaArgilés
Josep A. Pérez exposa a TRAF de Vilamur ©MartaArgilés

Caus va recollir una part de l’obra que Josep Anton Pérez ha anat col·leccionant en el seu compte d’Instagram sota el nom de Cotidiane Look. Els dos termes junts no tenen cap sentit específic, però han sigut l’aixopluc de centenars d'instantànies capturades arreu del món.

Aquestes imatges, meticulosament seleccionades per ambdós fotògrafs, s’han convertit en un nou projecte artístic amb el qual han pogut aprofundir més en la tècnica Giclée. Les imatges de format digital s’han imprès en un equip piezogràfic, tintes basades en pigments de carbó sobre paper orgànic de cotó. Amb aquesta tecnologia s'assoleixen arxius de qualitat superior resistents a l’efecte de la llum i de gran durabilitat.

Giclée és considerada la millor tècnica que existeix en el món per a la reproducció d'obres d'art originals

D'origen francès, la paraula Giclée, prové del verb 'gicler' que significa ruixar, polvoritzar. Actualment, emprem aquest terme per a descriure un procés d'impressió mitjançant el qual la tinta és dipositada sobre la superfície del suport favorit de l'artista, sigui tela o paper en qualsevol dels seus acabats.

Josep A. Pérez exposa a TRAF de Vilamur ©MartaArgilés
Josep A. Pérez exposa a TRAF de Vilamur ©MartaArgilés

A hores d'ara, les còpies giclée es creen utilitzant impressores professionals de raig de tinta de vuit a dotze colors, capaços de polvoritzar amb absoluta precisió una mitjana de cinc milions de microscòpiques gotes de tinta per segon.

S'imprimeix així la imatge aconseguint gran detall en les formes i podent, a més, produir trames, patrons i to continu. D'aquesta manera, s'obté una peça d'alta qualitat digitalitzada però amb aspecte de reproducció manual imitant traços, pinzellades, etc.

La impressió es fa en paper 100% cotó de qualitat artística, lliure d'àcid i amb tintes pigmentades que siguin estables a la llum i amb una longevitat de més de setanta-cinc anys.

Comentaris