FGC té previst doblar la freqüència de trens de la línia Lleida-Manresa en el termini de tres anys

El president del Consell Comarcal, Rafel Panadés va destacar que Lleida aspira a ser una zona logística important a Catalunya i és necessari disposar d'un transport públic decent que permeti als veïns accedir a grans ciutats com Barcelona o Madrid
Un tren arriba a l'estació de Golmés
photo_camera Un tren arriba a l'estació de Golmés @Territoriscat

El passat dimecres el secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Isidre Gavín i la directora territorial Dolors Tella, es van reunir amb el president del Consell Comarcal del Pla d’Urgell, Rafel Panadés i el gerent de l’ens comarcal Carles Esquerda per exposar com s’estructura el projecte de Rodalies Lleida. Una iniciativa que permetrà incrementar la freqüència de trens entre Lleida i Manresa de 6 a 12 combois diaris.

Panadès i Esquerda presenten el projecteSegons va explicar Panadés, aquesta freqüència serà majoritàriament entre la capital del Segrià i Cervera, que és el tram amb un major volum d’usuaris.L’ens comarcal convocarà un consell d’alcaldes per tar de consensuar quins haurien de ser els horaris més adequats per tal que els serveis fos el més funcional possible. En aquest sentit Panadés ha destacat que seria important poder sincronitzar els horaris amb l’alta velocitat.

Lleida aspira a ser una zona logística important a Catalunya i és necessari disposar d’un transport públic decent que permeti als veïns accedir a grans ciutats com Barcelona o Madrid 

Els nous trajectes de Rodalies Lleida també permetran parades discrecionals en els municipis que no disposin d’estació. Panadés assegura que incrementar les freqüències també pot ser important per la dinamització econòmica i les compres de proximitat a la comarca.

Estació autobusos de les Borges @AjuntamentPer altra banda, el president del Consell Comarcal va afegir que es va proposar al secretari d’Infraestructures incrementar autobusos específics per a la gent gran. En aquest sentit és durà a terme una consulta en els municipis per tal de conèixer quines serien els necessitats de transport per facilitar la mobilitat essencial entre els pobles i la capital. Les opinions serviràn per plantejar nous trajectes, i parades per facilitar a les persones grans accedir més fàcilment equipaments com el CAP, segons Panadés.

Al mes de setembre del 2020 el departament de Territori i Sostenibilitat anunciava que Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) passaria a gestionar la línia entre Lleida i Manresa. Un projecte per convertir la línia en un corredor de rodalies que combinaria tren i autobús.

En la reunió amb els responsables de mobilitat, el president del Consell Comarcal també va reivindicar la necessitat del tercer carril a l'auto-via A-2.

Comentaris