El Servei Municipal de Mediació evita tràmits i actuacions judicials

Els impagaments de les quotes comunitàries o bé dels lloguer han tornat a ser el motiu majoritari que ha motivat les consultes

Gallinat, Solsona i Ruíz, presenten la memòria del Servei de Mediació 1
photo_camera Gallinat, Solsona i Ruíz, presenten la memòria del Servei de Mediació

L'Ajuntament de Mollerussa va posar en funcionament el Servei Municipal de Mediació fa set anys, una iniciativa que tenia la voluntat que els ciutadans disposessin d'un servei que els permetés evitar tràmits i actuacions judicials, en conflictes entre particulars i comunitats.

Òscar Gallinat i Montse Ruiz ha sigut els tècnics que al llarg d'aquests anys han atès les consultes d'àmbits molt variats, un treball que segons expliquen ells mateixos, ha servit per impulsar una mena d'escola o eina que les persones que han utilitzat el servei han utilitzat i n'han fet divulgació. Tot i així alguns dels casos no es poden resoldre amb la mediació, a causa de la complexitat i acaben en els jutjats.

Aquest dilluns, l'alcalde Marc Solsona i els tècnics van presentar la memòria del 2015 del servei, un període en el que s'han atès 66 consultes, de les quals en 26 han actuat els tècnics municipals. D'aquestes actuacions la major part ha sigut com a motiu de l'impagament de les quotes comunitàries o de lloguer d'habitatges. La mediació ha sigut efectiva en un gran nombre de casos d'entitats financeres que no pagaven les quotes de les comunitats de veïns.

El Servei de Mediació també ha rebut consultes sobre la gestió de comunitats de veïns, problemes de convivència, i sorolls, també han actuat en conflictes en els centres educatius de la ciutat.

L'alcalde Marc Solsona, ha senyalat que cal seguir difonent el servei perquè tothom el conegui i, si li cal, el pugui utilitzar i, aquest sentit, ha dit que a la nova pàgina web en la qual s'està treballant hi haurà un apartat específic d'aquest servei.

Pel que fa als objectius de futur fixats, destaca el fet de cercar estratègies per donar més visibilitat al Servei d'Informació Mediadora per incrementar les mediacions en l'àmbit familiar i també seguir apostant per aconsellar la constitució de comunitats de veïns i la derivació a empreses especialitzades en l'administració de finques.

Comentaris