23.01.2020 |
Territoris.cat

La Generalitat reclama a Foment acabar amb la sinistralitat de la N-240

El conseller Santi Vila ha reclamat a Foment que doni una alternativa per evitar més morts, si rebutja sumar-se a l’acord entre la Generalitat i Abertis per desdoblar la N-240 entre les Borges i Lleida i desencallar l'A-27 fins a Montblanc, que impliqui ampliar la concessió d'autopistes.

860284
860284
La Generalitat reclama a Foment acabar amb la sinistralitat de la N-240

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha reclamat al Ministeri de Foment que doni una alternativa per evitar més morts, si rebutja sumar-se a l’acord entre la Generalitat i Abertis per desdoblar la N-240 entre les Borges Blanques i Lleida i desencallar la construcció de l'autovia A-27 fins a Montblanc, que impliqui ampliar la concessió d'autopistes. Vila ha afirmat tant el Govern com el territori li hauran d'exigir una solució, perquè no ho pensem tolerar, i ha recordat que tant el Govern i els ajuntaments afectats, com la concessionària Abertis estan d'acord en ampliar la concessió de l'AP-2. Hi ha solucions que s'han demostrat eficaces en altres punts i ha dit que el govern d'Espanya té la responsabilitat d'atendre-les.

El conseller ha respost avui a Lleida les declaracions recents de la ministra de Foment, Ana Pastor, en les que rebutjava tancar un acord per fer el desdoblament de la N-240 entre Lleida i les Borges Blanques per reduir la sinistralitat, i desencallar la construcció de la nova A-27, que impliqui allargar la concessió de les autopistes relacionades.

El representant de l’executiu català no considera que el tema estigui pas tancat i encara menys perdut, ja que les negociacions s'estan produint i estan en el seu punt més àlgid. Vila ha afirmat que entén fins a cert punt la cautela del ministeri perquè a molts altres punts de l'Estat les concessions no són rendibles, per aquest motiu, però ha remarcat que aquí sí que ho són de rendibles i funcionen per l'elevat volum de trànsit, i fins i tot l’operador ja s'ha mostrat predisposat a parlar-ne.

Segons el conseller, l'acord s'havia de tancar aquest 2014 i confia que així sigui, per finalitzar d'una vegada amb l'alta mortaldat de la N-240 i pel bé de les connexions lleidatanes amb el port de Tarragona.

Comentarios