Mollerussa i la Seu d'Urgell participen en un agermanament amb escoles senegaleses

L'Institut La Serra del Pla d'Urgell i l'Institut Joan Brudieu de l'Alt Urgell, formen part, juntament amb altres deu centres catalans, en un projecte per aconseguir escoles més netes i sostenibles

Institut La Seu
photo_camera Imatge de l'Institut Joan Brudieu de la Seu d'Urgell

L'Institut La Serra de Mollerussa  i l'Institut Joan Brudieu de la Seu d'Urgell són dues de les dotze escoles verdes catalanes que han iniciat el camí per agermanar-se amb centres de la regió senegalesa de Fatick. L’objectiu de la col·laboració és enriquir el projecte d’Escola Verda i treballar en paral·lel per aconseguir escoles més netes i sostenibles i, sobretot, alumnes més conscients de les problemàtiques ambientals i respectuosos amb el planeta.

Dilluns passat es va celebrar a Sant Vicenç dels Horts (Baix Llobregat) la primera de les xerrades prèvies al contacte entre els centres, protagonitzada per la mediadora intercultural senegalesa Bombo N'Dir.

A partir del mes vinent, aquests centres estaran en contacte a través de videoconferència i de les xarxes socials amb un calendari establert i treballaran per assolir els objectius concrets que hagin decidit prèviament.

Pel que fa a la resta de centres participants són de Sant Vicenç dels Horts, Cabrera de Mar, Ripollet, Esplugues de Llobregat, Santa Margarida i els Monjos, Tordera, Reus, el Vendrell, Tortosa i Artés. 

A partir del mes vinent, els centres estaran en contacte a través de videoconferència i de les xarxes socials ​

La cooperació del Departament de Territori i Sostenibilitat amb aquesta regió senegalesa va començar l’any 2009, amb una missió que tenia entre els seus objectius explorar la possibilitat de treballar conjuntament per adaptar el Programa Escoles Verdes a la realitat del país. Per a aquest any 2015 s’ha previst realitzar aquests agermanaments i elaborar un dossier amb diferents dinàmiques per facilitar el contacte al professorat dels dos països, entre els principals objectius.

Comentaris