El Pla d'Urgell inicia una campanya de promoció turística amb el llançament d'un nou logo

L'obra és una creació de l'artista i il·lustrador Jaume Calich, de Barbens, que ha plasmat en tres colors l'essència i identitat de la comarca: el taronja, el blau i el verd

Jaume Calich, Mònica Capell i Jordi Teixidó en la presentació del nou logotip de Turisme del Consell Comarcal del Pla d'Urgell - Foto: Marina Pallàs Barta
photo_camera Jaume Calich, Mònica Capell i Jordi Teixidó en la presentació del nou logo de Turisme del Consell Comarcal del Pla d'Urgell - Foto: Marina Pallàs Barta

L'àrea de Turisme del Consell Comarcal del Pla d'Urgell estrena nova imatge corporativa amb el llançament d'un nou logo dissenyat per l'artista i il·lustrador de Barbens Jaume Calich (@jaumecalich.art). El logo, que ha estat escollit entre una desena de dissenys i representa la nova identitat corporativa de l'àrea de Turisme, es compon dels tres colors característics de la comarca: el taronja —que simbolitza el color del cel ponentí, únic per les seves postes—, el blau —que simbolitza l'aigua que discorre a través dels canals i de l'Estany d'Ivars i Vila-sana— i el verd —que simbolitza el color de la terra, del sòl plaurgellenc i de la seva activitat agrícola—.

La creació, que forma part del projecte Paisatges de Ponent subvencionat pel fons FEDER, es presenta en forma de tres peces de puzzle encaixades i substitueix l'anterior, que va ser dissenyat ara fa una vintena d'anys, però en manté els colors. El nou disseny es va presentar en la roda de premsa que va tenir lloc aquest dimarts al Consell Comarcal, on hi van assistir l'autor del logo, Jaume Calich; la Tècnica de Promoció Econòmica, Mònica Capell; i el Tècnic de Desenvolupament Econòmic Local, Jordi Teixidó.

Aquesta acció s'emmarca dins una nova campanya del Consell Comarcal dissenyada per situar el Pla d'Urgell dins el mapa turístic de Catalunya, una comarca que ofereix grans atractius patrimonials, culturals i naturals i que es distingeix pel seu relleu excepcionalment pla i la verdor dels seus paisatges, que s'estenen al llarg i ample de les aigües dels canals.

L'Àrea de Promoció Econòmica: inversió en la comarca amb mires al futur

En el marc d'aquesta campanya, el departament està realitzant un conjunt d'accions conjuntament amb les empreses i entitats del sector territori, com ara l'organització d'una taula de treball amb múltiples entitats com Agrupem, l'Ajuntament de Mollerussa, la Diputació de Lleida, Leader Ponent i els Canals d'Urgell, que va tenir lloc la setmana passada amb l'objectiu de trobar i definir noves estratègies per potenciar l'atractiu turístic de la comarca. En aquesta línia, també s'ha actualitzat la pàgina web de l'àrea, mentre que els Agents de Desenvolupament Local estan treballant per posar en valor tot el patrimoni de la zona.

Darrere d'aquestes accions trobem l'Àrea de Promoció Econòmica del Consell Comarcal del Pla d'Urgell, una entitat que enguany gestiona 1,55 milions d'euros de pressupost i que porta molts anys invertint en el desenvolupament econòmic de la comarca

Aquesta acció dona continuïtat a altres que ja es porten fent des de l'any passat, com la d'inventariar el seguit de recursos, tan tangibles o intangibles, que ofereix la comarca i que poden resultar atractius tant pels visitants com pels mateixos plaurgellencs que els desconeixen. Parlem, per exemple, dels recursos naturals de l'Estany d'Ivars i Vila-sana, les banquetes dels Canals d'Urgell, o dels elements patrimonials i monumentals del Castell de Barbens, el Tossal de les Tenalles i Cal Castell de Poal, parada imperdible de la Ruta 1714.

A tots aquests elements, s'hi suma el relleu excepcionalment pla del Pla d'Urgell, un dels pocs de Catalunya d'aquestes característiques que obre les portes a activitats esportives i familiars adequades per totes les edats com el senderisme i el ciclisme

El Consell Comarcal del Pla d’Urgell porta treballant i invertint des de fa molts anys en el desenvolupament econòmic de la Comarca del Pla d'Urgell, i ho fa a través de l'Àrea de Promoció Econòmica, una entitat que actualment dona servei al voltant de 600 persones i que treballa de forma transversal amb els actius del territori a través de diferents accions com actuacions de promoció, dinamització econòmica i laboral, com ara algunes relacionades amb l'ocupació juvenil i l'habitatge. Amb aquesta finalitat d'inversió contínua en el territori, l'entitat gestiona enguany 1,12 milions d'euros de pressupost.

Comentaris