El mercat publicitari aposta pels diaris digitals de proximitat segons l'ACPC

Aquest augment progressiu de la publicitat en els suports digitals es deu al fet que cada vegada hi ha més usuaris a Internet i perquè les campanyes publicitàries a Internet són més barates.

Xavier Graset i Oriol Bosch, ponent en la Convenció de Premsa Comarcal i Local del Palau.
photo_camera Xavier Graset i Oriol Bosch, ponent en la Convenció de Premsa Comarcal i Local del Palau.

El mercat publicitari comença a estar obert a Internet, a Catalunya, en aquest últim exercici, un 11% de la publicitat en premsa ha estat en el format digital, i a l'estat espanyol la mitjana arriba fins al 20%, gràcies a grans capçaleres plenament digitals i als diaris esportius. Aquestes dades les va facilitar, aquest dissabte, Carles Ayats, president de l'Associació de Premsa Local i Comarcal de Catalunya (ACPC), en el marc de l'assemblea que l'entitat va organitzar al Palau d'Anglesola.

Segons Ayats, els ingressos en publicitat, amb la crisi, han baixat molt i per aquest motiu cal buscar alternatives. Abans de la crisi, entre un 65% i un 70% dels ingressos de la premsa provenien de la publicitat, ara representen només el 50%.

Per aquest motiu, en el marc de la convenció es va presentar el treball "L'ús de la tecnologia als diaris de l'ACPC: fórmules de millora de rendibilitat a través d'Internet". Una investigació, encapçalada pel doctor Joan Fondevila Gascón de la Universitat Abat Oliva, va ser la guanyadora del setè Premi de Recerca Universitària Premsa Comarcal.

El president de l'ACPC va assegurar que el mercat publicitari comença a estar obert a Internet, en aquest sentit a Catalunya i en aquest últim exercici, un 11% de la publicitat en premsa ha estat en el format digital, i pel que fa a l'estat espanyol la mitjana arriba fins al 20%, gràcies a grans capçaleres plenament digitals i als diaris esportius. A Catalunya, La Vanguardia, per exemple està en el 12% i el Periódico en un 10%. L'ACPC ha aconseguit un 11% i per tant, assegura el seu president, estan en la línia que reclama el mercat. "El mercat publicitari digital comença a confiar en les capçaleres de proximitat vinculades a la nostra entitat", segons va afirmar Ayats.

La convenció, va comptar amb les ponències del presentador de l'espai 'L'Oracle' a Catalunya Ràdio, Xavier Grasset, que va parlar sobre el futur del periodisme de proximitat, i el delegat territorial a la demarcació de Lleida de l'ACN, Oriol Bosch, que va explicar que el model de l'ACN és un model consolidat format per periodistes multiplataforma i distribuït arreu del territori.

El president de la Diputació Joan Reñé va assistir a la convenció, en la que l'ens provincial hi va col·laborar en l'organització, i en la seva intervenció va posar en valor la premsa local i comarcal per la seva capacitat de difusió de la realitat dels municipis. El president ha recordat que la Diputació de Lleida, a través de la seva fundació cultural, l’IEI, fa costat a aquest tipus de publicacions amb una línia d’ajuts que es convoca anualment per tal de col·laborar amb aquestes capçaleres en les seves despeses d’edició.

Comentaris
Més a Comarca