La temporada arrenca amb inversions de 24 milions d'euros i la previsió d'assolir 1,5 milions de forfets

El sector de l’esquí i el Patronat de Turisme encaren amb optimisme la temporada, que arrenca amb una inversió rècord de 24 milions i l’objectiu d’assolir els 1,5 milions de forfets de la campanya 2021-2202

 

Temporada Esquí a Lleida ©JosepAPérez
photo_camera Presentació de la temporada a les estacions d'esquí lleidatanes ©JosepAPérez

Directius i responsables de les estacions d'esquí lleidatanes de Baqueira Beret, Boí Taüll, Port Ainé i Espot Esquí, Port del Comte, Tavascan, i Lles de Cerdanya, en representació de les estacions d’esquí nòrdic, van presentar aquest divendres les principals novetats i les previsions per la nova temporada. En l'acte, que va tenir lloc a la Diputació de Lleida,  també hi van participar el president de l'ens provincial, Joan Talarn, la vicepresidenta de l'Ara Lleida, Rosa Pujol, i el cap de Promoció i Màrqueting, Juli Alegre.

Temporada Esquí a Lleida ©JosepAPérez 1
Temporada Esquí a Lleida ©JosepAPérez 1

Les estacions d’esquí del Pirineu de Lleida preveus posar a disposició dels aficionats 505 km esquiables, amb 247 pistes d’alpí i nombrosos itineraris de nòrdic, distribuïts en més de 4.500 hectàrees esquiables. Els equipaments compten amb 170 km de pistes innivades als complexos d’alpí amb 1.494 canons de neu que representa el 58 % de la superfície de pistes, 182 km de circuits de raquetes, més de 900 monitors i unes 26.000 places d’allotjament, al marge de les segones residències.

L’impacte econòmic directe de les estacions d’esquí del Pirineu de Lleida la temporada 2021-2022 es calcula que va ser d’uns 270 milions d’euros, dels quals 43 milions van venir de la venda neta de forfets i altres 228 milions, de l’impacte directe de vendes. A aquesta xifra caldria afegir l’impacte indirecte no estimat.

Les estacions hivernals del Pirineu lleidatà ho tenen tot a punt de cara a la nova temporada d’esquí 2022-2023, algunes han pogut obrir aquest cap de setmana -després de les darreres nevades-, l’estació de Baqueira Beret, amb 36 quilòmetres de pistes, i amb l’objectiu d’estar totes operatives de cara al pont de la Constitució.

Impacte econòmic directe de 270 milions d’euros

El president de la Diputació de Lleida, Joan Talarn, va destacar la importància del turisme d’esquí i de la neu, que s’ha convertit en un dels principals recursos i atractius turístics de les comarques del Pirineu i un dels principals motors d’activitats econòmiques i d’ocupació a les comarques pirinenques. Talarn ha recordat que “calculem que l’impacte econòmic directe de les estacions d’esquí del Pirineu de Lleida la temporada 2021-2022 va ser d’uns 270 milions d’euros, dels quals uns 43 milions van venir de la venda neta de forfets i altres 228 milions aproximadament, de l’impacte directe de vendes, xifra a la qual caldria afegir l’impacte indirecte no estimat”.

Cal recordar que dos de cada tres esquiadors catalans i un de cada quatre de tot l’Estat espanyol trien el Pirineu de Lleida

Temporada basada en l’optimisme, les novetats i en grans inversions

Imatge de l'estació de Boí Taüll ©IolandaSebé
Imatge de l'estació de Boí Taüll ©IolandaSebé

La vicepresidenta del Patronat de Turisme, Ara Lleida, Rosa Pujol, ha explicat que “la nova temporada de neu i d’esquí 2022-2023 al Pirineu de Lleida se sustenta sobre tres grans eixos: molt d’optimisme, novetats importants i fortes inversions”. No obstant això, ha dit que “vivim immersos en una crisi energètica que haurem de tenir molt present al llarg dels pròxims mesos”. Pujol s’ha mostrat confiada que la nova campanya d’esquí doni continuïtat a les bones dades turístiques que el sector turístic de la demarcació de Lleida ha obtingut fins ara durant tot aquest any 2022, que podria passar a la història com l’any rècord del turisme a Lleida, però això és tot un repte i una responsabilitat.

Volem que sigui un missatge d’esperança per a tothom, i un incentiu per a la recuperació social i econòmica tan necessària per al país i les famílies

La sostenibilitat

Imatge del es estacions lleidatanes ©AraLleida
Imatge del es estacions lleidatanes ©AraLleida

Les actuacions destinades a assolir una sostenibilitat més gran en la gestió de les estacions d’esquí han estat un dels denominadors comuns de les inversions dutes a terme, segons han manifestat els diferents representants dels complexos hivernals lleidatans. Es tracta d’actuacions destinades, per exemple, a l’estalvi d’aigua a través de sistemes de recuperació de l’aigua del desglaç i de la pluja per a la generació de neu, a l’aprofitament dels residus vegetals de la neteja del bosc per produir biomassa destinada a protegir les zones amb alt risc d'erosió, a la producció d’energia a partir de fonts d’energia renovables (hidràulica i solar) o a l’increment de l’eficiència energètica per mitjà de la instal·lació d’aïllament tèrmic en edificis o de la col·locació d’enllumenat led.

Totes les estacions tenen el seu sistema de basses d'emmagatzematge d'aigua per produir neu i que, per tant, no es consumeix de la xarxa; així i tot, depenen de les nevades per poder obrir els complexos ja que no tenen capacitat per innivar la totalitat de les pistes

Campanya del Patronat de Turisme Ara Lleida

Temporada Esquí a Lleida ©JosepAPérez
Temporada Esquí a Lleida ©JosepAPérez

El cap de Promoció i Màrqueting, Juli Alegre, va explicar la nova campanya que posarà en marxa el Patronat de Turisme per promocionar la temporada de neu 2022-2023. La campanya porta per lema “Lleida t’espera de nou. Vine i viu-la!”, que convida a gaudir de la neu i de les activitats d’esquí al Pirineu de Lleida. La nova campanya dona continuïtat a les accions promocionals que el Patronat de Turisme ha estat fent durant el darrer any amb el mateix eslògan de “Lleida t’espera de nou”, davant el bon comportament turístic que ha experimentat la destinació durant els temps de COVID quan es va permetre la mobilitat, com també durant tot aquest any 2022, que ha registrat guarismes rècord en nombre de visitants i de pernoctacions.

Amb aquesta nova campanya el Patronat de Turisme vol donar suport a les estacions d’esquí del Pirineu de Lleida i fomentar el turisme a les comarques de muntanya com a sector estratègic durant la temporada d’hivern. La promoció pretén estimular l’arribada de visitants al conjunt de la demarcació mitjançant l’atracció de la neu i l’esquí amb l’objectiu de poder mantenir i millorar el nivell de contractacions dels establiments d’allotjament turístic del conjunt del territori i de les empreses que ofereixen activitats vinculades amb l’oferta de neu.


 

Comentaris