16.09.2021 |
Territoris.cat

Administracions i societat civil exigeixen el rescat immediat del peatge de l'AP2

Els agents que signen la declaració de Montblanc, al marge de la seguretat, consideren imprescindible la connexió Lleida - Tarragona, per al desenvolupament de la indústria agroalimentària.

L'alcalde de Les Borges Enric Mir en el seu parlament en l'acte.
L'alcalde de Les Borges Enric Mir en el seu parlament en l'acte.
Administracions i societat civil exigeixen el rescat immediat del peatge de l'AP2

Després d'anys de reivindicacions es moment d'exigir una solució immediata als problemes de seguretat i transit de la N-240. Aquesta ha estat la conclusió de l'acte que s'ha celebrat aquest dilluns a les Borges Blanques, en el que hi han participat una representació de les administracions i de la societat civil.

Tots els agents participants en la reunió, han fet un front comú, per exigir al Ministeri de Fomento que alliberi el peatge de l'autopista AP-2, amb l'objectiu d'evitar la sinistralitat a la N-240, i per altra banda obtenir fluïdesa en el trànsit passant entre Lleida i Tarragona.

Una petició que ha estat argumentada per l'estudi elaborat pel Col·lectiu Conca 22 i l'Ateneu Popular Garriguenc conclou que l'alliberament del peatge és una alternativa considerablement més barata que una nova autovia, ja que el seu cost seria de 115 milions d'euros i la construcció pujaria fins a prop de 305 milions d'euros, segons ha explicat Ramon Queralt, representant de l'Ateneu Garriguenc.

Queralt ha destacat que en els darrers cinc anys hi ha hagut 21 morts a la N-240 en aquest tram i 32 ferits greus. La mitjana anual d'accidents és d'un centenar, en major o menor gravetat. La via absorbeix 10.000 vehicles diaris, la meitat dels quals camions, mentre que per l'AP-2 en passen 8.000 i només un 15% són camions.

El pilot Isidre Esteve ha estat el conductor de l'acte, que s'ha iniciat amb el parlament de l'alcalde de les Borges Blanques, Enric Mir, que ha demanat una solució urgent per evitar la desagradable situació que suposa perdre familiars i amics a la via.

També hi ha participat el president de la Cambra de Comerç de Reus, Isaac Sanromà, ha demanat també que una vegada estigui solucionada aquesta problemàtica no es deixi de treballar per millorar la totalitat de la connexió entre Lleida i Tarragona per la qual cosa ha fixat l'objectiu en l'acabament de la A-27.

Ha continuat, president de la Cambra de Comerç de Lleida, Joan Simó, ha destacat la necessitat de la bona connexió entre els territoris pel fet que des de Lleida es considera Tarragona com el seu port natural, i per tant la circulació de mercaderies és destacable.

Per la seva banda el president de la Diputació de Lleida Joan Reñé, que ha tancat l'acte, ha criticat l’estat d’aquesta infraestructura a la qual ha qualificat de tercermundista.

Està claríssim que una via de dos carrils amb la circulació de 10.000 vehicles diaris acaba essent una via del tercer món i no pròpia del segle XXI,

ha dit Reñé.

En aquest sentit, ha afegit que l’Estat espanyol actua en altres punts on el retorn en termes econòmics està molt més qüestionat que en aquest cas que reuneix totes les condicions i condicionants per actuar tot i que el Pla d’Infraestructures que va presentar l’Estat espanyol pels anys 2013- 2024 no contempla cap solució ni actuació per aquest tram.

Administracions i societat civil exigeixen el rescat immediat del peatge de l'AP2
comentaris