05.12.2021 |

La vuitena Trobada de Bones Pràctiques Educatives tracta els reptes del segle XXI

Els docents del Pla d'Urgell van debatre aquest dijous la situació actual del sistema educatiu i els reptes als que s'enfronta en aquest nou mil·lenni, i també van conèixer els projectes que alguns centres han dut a terme en diferents àmbits de l'ensenyament i l'educació.
El teatre com a eina preventiva en la resolució de conflictes, del Terres de Ponent.
La vuitena Trobada de Bones Pràctiques Educatives tracta els reptes del segle XXI


El Servei Educatiu del Pla d'Urgell
 va dur a terme la vuitena edició de la Trobada de Bones Pràctiques Educatives, en la qual hi van participar més de 150 docents de la comarca que van posar en comú, experiències i propostes per tal de contribuir a la renovació pedagògica del Pla d'Urgell.

L'acte, que va tenir lloc al Centre Cultural de Mollerussa, va tractar temes com l'eficàcia en els centres educatius, la importància dels equips directius, la relació del clima escolar en la consecució de bons resultats, la supervisió del procés i del progrés per aconseguir l'èxit, quin rol juga l'organització del centre o la importància de la col·laboració entre la família, l'escola i l'entorn i si el professorat n'és l'element clau, entre altres.

Per altra banda es van presentar experiències educatives com la de la Llar d'Infants l'Infant de Mollerussa, que les seves responsables Anna Rodríguez i Sandra Monge van anomenar L'escola és de tots. Des del col·legi  Mossèn Ton Clavè de Vila-sana es va explicar el projecte Quadblogging, de la mà de Mar Fernández. També va arribar a la trobada la iniciativa de l'escola Arnau Berenguer Càlcul i numeració al CI, que va exposar la Teresa Font. La Setmana de l'amistat  va ser l'experiència que va presentar la Josefina Culleré del col·legi La Bassa de Torregrossa. Des del col·legi El Carme de Mollerussa, la Montse Díaz va explicar el projecte Q-Fas?Tot seguit, van continuar altres exposicions com la de l'escola Mare de Déu de l'Horta d'Ivars, que van titular Adaptar per aprendre, Les cuines del món del col·legi Ignasi Peraire de Mollerussa, Fem un curt del col·legi Joaquim Palacín de Bellvís, La convivència, una xarxa comunitària de l'Institut Terres de Ponent, Matemàtiques: integració de les tecnologies en el procés formatiu, també del Terres de Ponent, o l'experiència de l'Escola Municipal de Música de Mollerussa, sobre el nou repte del centre. La darrera exposició va anar a càrrec dels membres de l'Institut Mollerussa amb el projecte Educació i noves tecnologies a la Formació Professional. 

Per altra banda, un grup d'alumnes de l'Institut Terres de Ponent sota la direcció de Jordi Villacampa, Esther Pintó i Montse Segarra van presentar el projecte El teatre com a eina preventiva en la resolució de conflictes, que va donar pas a la taula rodona en la que hi van intervenir Mariona Rexach, Vicenç Mora, Miquel Àngel Essomba, Cecília Navés, Antoni Reig i Ricard Aymerich.

La vuitena Trobada de Bones Pràctiques Educatives tracta els reptes del segle XXI
comentaris