Les escoles públiques debaten el futur de l’educació a Lleida

Representants de la docencia, d’escoles i Instituts de les demarcacions catalanes participen des del passat mes d’octubre en el Congrés d’Educació Pública a Catalunya, una iniciativa que vol recollir les inquietuts i problemàtiques de l’educació, per afrontar el futur.

La directora Montse Serret dona la benvinguda als asistents al Congrés
photo_camera La directora Montse Serret dona la benvinguda als asistents al Congrés

L’escola Mestre Ignasi Peraire de Mollerussa ha acollit aquest dimarts el quart debat territorial del Congrès d’Educació Pública a Catalunya. Una trobada de representants de la docència d’escoles i Instituts, pares i altres entitats del sector educatiu de la demarcació de Lleida, que han posat sobre la taula, inquietuds, realitat i propostes sobre la inclusió i equitat.

Els centres educatius lleidatans han dut a terme tres debats amb anterioritat, des del 5 d’octubre del 2019 quan es va donar el tret de sortida al Congrés

Els alumnes fan les seves aportacions al Congrés d'Educació Pública a CatalunyaLes trobades a Ponent es van iniciar el 22 d’octubre a l’escola Camps Elisis de Lleida, el 26 de novembre es traslladaven a l’escola Maria Mercè Marçal de Tàrrega, l’escola Bressol Municipal de Balàfia agafava el relleu el 28 de gener. El darrer debat tindrà lloc el 24 de març a l’escola Joc de la Bola de Lleida.

Totes les sectorials en l’àmbit de Catalunya han centrat els debats en cinc eixos, al novembre la innovació, la transformació, l’emancipació i xarxes: al gener, la formació; al febrer la inclusió i l’equitat i, finalment, el model d’educació pública s’abordarà al març.

Les conclusions i propostes d’aquests debats s’elevaran a la cloenda del Congrés que se celebrarà el 23 de maig

Participants Congrés d'Educació Pública a CatalunyaCongrés de l’educació Pública a Catalunya sorgeix d’un col·lectiu de persones relacionades amb l’educació, el món universitari i entitats diverses, per definir una estratègia conjunta que generi propostes alternatives als reptes de transformació educativa.

Comentaris