09.07.2020 |
Territoris.cat

Les escoles públiques debaten el futur de l’educació a Lleida

Representants de la docencia, d’escoles i Instituts de les demarcacions catalanes participen des del passat mes d’octubre en el Congrés d’Educació Pública a Catalunya, una iniciativa que vol recollir les inquietuts i problemàtiques de l’educació, per afrontar el futur.

La directora Montse Serret dona la benvinguda als asistents al Congrés
La directora Montse Serret dona la benvinguda als asistents al Congrés
Les escoles públiques debaten el futur de l’educació a Lleida

L’escola Mestre Ignasi Peraire de Mollerussa ha acollit aquest dimarts el quart debat territorial del Congrès d’Educació Pública a Catalunya. Una trobada de representants de la docència d’escoles i Instituts, pares i altres entitats del sector educatiu de la demarcació de Lleida, que han posat sobre la taula, inquietuds, realitat i propostes sobre la inclusió i equitat.

Els centres educatius lleidatans han dut a terme tres debats amb anterioritat, des del 5 d’octubre del 2019 quan es va donar el tret de sortida al Congrés

Els alumnes fan les seves aportacions al Congrés d'Educació Pública a CatalunyaLes trobades a Ponent es van iniciar el 22 d’octubre a l’escola Camps Elisis de Lleida, el 26 de novembre es traslladaven a l’escola Maria Mercè Marçal de Tàrrega, l’escola Bressol Municipal de Balàfia agafava el relleu el 28 de gener. El darrer debat tindrà lloc el 24 de març a l’escola Joc de la Bola de Lleida.

Totes les sectorials en l’àmbit de Catalunya han centrat els debats en cinc eixos, al novembre la innovació, la transformació, l’emancipació i xarxes: al gener, la formació; al febrer la inclusió i l’equitat i, finalment, el model d’educació pública s’abordarà al març.

Les conclusions i propostes d’aquests debats s’elevaran a la cloenda del Congrés que se celebrarà el 23 de maig

Participants Congrés d'Educació Pública a CatalunyaCongrés de l’educació Pública a Catalunya sorgeix d’un col·lectiu de persones relacionades amb l’educació, el món universitari i entitats diverses, per definir una estratègia conjunta que generi propostes alternatives als reptes de transformació educativa.

Les escoles públiques debaten el futur de l’educació a Lleida
comentaris