Nou èxit de l'escola Ignasi Peraire, situant 2 treballs entre els 3 finalistes del concurs Wapps!

L'escola Mestre Ignasi Peraire de Mollerussa (MiP), constata un cop més els resultats de la seva aposta per les Tecnologies de l'Aprenentatge i el Coneixement (TAC), situant dos projectes, entre els tres finalistes del Concurs de creació de llocs web Wapps.cat, que convoca la Fundació.cat, en la categoria de Primària, un palmarès del centre educatiu mollerussenc que ja a tingut un destacat recorregut, de finals, i guardons en el mScholl, Mobile World Capital Barcelona

L'escola Mestre Ignasi Peraire de Mollerussa (MiP), constata un cop més els resultats de la seva aposta per les Tecnologies de l'Aprenentatge i el Coneixement (TAC), situant dos projectes, entre els tres finalistes del Concurs de creació de llocs web Wapps.cat, que convoca la Fundació.cat, en la categoria de Primària. Un palmarès del centre educatiu mollerussenc que ja a tingut un destacat recorregut, de finals, i guardons en el mScholl, Mobile World Capital Barcelona.

Activitats tecnològiques a l'escola Ignasi PeraireEls estudiants de l'escola Mestre Ignasi Peraire competien amb 3.300 participants integrats en 1.183 grups dels territoris de parla Catalana, superant una primera classificació que selecciona entre 10 i 15 projectes segons les categories, i en la segona volta en resulten els tres finalistes.

La Fundació.CAT organitza un certamen per valorar els llocs web més complets elaborats per alumnat de tots els nivells de qualsevol centre educatiu en què s'aprengui català

L'equip docent de cicle superior del MIP ha dinamitzat la creació de 10 pàgines web relacionades amb els objectius de desenvolupament sostenible de l'ONU. Als nens i nenes de cinquè curs se'ls va demanar que creessin una pàgina web real, treballant en equips de cinc i posteriorment, presentar-ho al concurs que organitza la Fundació.CAT. Per a fer possible aquesta tasca els i les mestres dinamitzadores van rebre el suport amb sessions de formació presencials i en línia, amb seguiment i suport telemàtic i amb el lliurament d'un paquet de domini i un servidor de forma gratuïta per a cada portal web.
Activitats tecnològiques a l'escola Ignasi Peraire

La qualitat de l'aigua de boca

El primer portal web finalista - h2opladurgell.cat - tracta sobre la qualitat de l'aigua de boca i aporta informació de professionals i experts relacionats amb el tema.

Revertir els efectes del canvi climàti

El segon, el web - modifiquemelcanvi.cat - tracta sobre maneres de col·laborar per revertir els efectes del canvi climàtic. Els i les alumnes ho han sintetitzat de manera molt dinàmica en aquest portal finalista tot introduint diferents continguts audiovisuals creats per elles mateixes.

El valor d'aquests projectes no rau només en la seva visibilitat i en l'exposició pública aconseguida sinó que és més profund.

Aconseguir finalitzar amb èxit projectes interdisciplinaris d'aquesta complexitat és el fruit de les metodologies emprades a l'escola Mestre Ignasi Peraire de Mollerussa

Activitats tecnològiques a l'escola Ignasi PeraireLa flexibilitat en els horaris de les tradicionals àrees, l'adaptabilitat dels suports que rep l'alumnat amb un segon mestre a les aules, els desdoblaments quan l'activitat ho requereix en qualsevol assignatura i sigui quin sigui el docent que aquell moment és a l'aula així com el treball en equip dels docents impulsors sumats a la revisió constant de continguts i objectius que marca el currículum són la clau per a poder facilitar aquest tipus d'aprenentatge.

Des del MIP s'ha aprofitat el projecte per a respondre a una necessitat tangible dels infants, han passat de ser consumidors a ser creadors de tecnologia i també ha permès d'interactuar amb les eines digitals alhora que coneixen i aprenen tractant temes d'actualitat

D'aquesta manera s'integra el producte de l'aprenentatge com un servei a la comunitat per potenciar l'impacte social i la projecció de l'activitat.

Aquest projecte és la punta de llança de tot un treball de transformació impulsat pel claustre de l'escola que està aportant creativitat i motivació en l'aprenentatge de l'alumnat del MIP gràcies a una línia metodològica que s'adapta als nous temps i a les persones del segle XXI. Facilitar ambients propicis a la creativitat i l'intercanvi de coneixement és l'aposta d'una escola transformadora que vol ser l'escola del futur.

Comentaris